با توجه به اینکه استان همدان در حلقه سوم، چهارم گردشگری قراردارد، باید با استفاده از تبلیغات موثر، گردشگری را به حلقه اول برسانیم و این امر شدنی است.
کد خبر: ۳۰۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 29 September 2016
هر سال روز ۲۷ سپتامبر به عنوان روز جهانی گردشگری جشن گرفته می شود. انتخاب و تصویب این روز نقطه عطفی در گردشگری جهانی محسوب می‌شود. هدف از گرامی داشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.
 
به گزارش تابناک همدان، مراسم جشن روز جهانی گردشگری در همدان نیز با حضور فعالان و مدیران بخش گردشگری همزمان با سراسر کشور برگزارشد.
 
این مراسم با مشارکت سازمان میراث فرهنگی وگردشگری استان و میزبانی مجموعه شهربازی رنگین کمان و دیگر بخش های خصوصی از جمله مجموعه سیاحتی غار علیصدر ومجموعه تفریحی ،توریستی تله کابین گنج نامه همدان برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم مدیر کل سازمان میراث فرهنگی وصنایع دستی وگردشگری استان همدان به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
علی مالمیر با اشاره به اینکه بخش خصوصی بزرگترین نقش را در گردشگری دارد افزود: برای توسعه بخش گردشگری هم‌افزایی بخش خصوصی و دولتی بسیار مهم است.
 
وی افزود: از لحاظ رنکینگ در حوزه گردشگری کشور مقام دهم و استان مقام پنجم را به خود اختصاص داده است و با توجه به پتانسیلهای موجود میانگین این رتبه ها باید ارتقا پیدا کند .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه همدان از زیرساخت‌های گردشگری تا حد قابل توجهی برخوردار است، گفت: با این وجود باید نگرش خود را به صنعت گردشگری تغییر دهیم و در حوزه نرم افزاری بیشتر وارد شویم تا بازدهی کار بالا رود.
 
مالمیر تصریح کرد: خوشبختانه عملکرد سازمان میراث فرهنگی در سالهای اخیر قابل قبول بوده و ثبت جهانی چهار شهر در کشور از جمله شهر لالجین نشانه عملکرد حوزه گردشگری در کشور است.
 
وی خاطر نشان ساخت: دولت تدبیر وامید توجه خاصی بر حوزه گردشگری دارد به طوری که گردشگری  را مقدم بر سازمان میراث فرهنگی دانستند.
 
در ادامه مراسم رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نقش بخش خصوصی در صنعت گردشگری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر قرار باشد در حوزه گردشگری اتفاقی هم بیافتد قطعا به دست بخش خصوصی خواهد بود.
 
علی اصغر زبردست افزود: تمامی مسایلی که در ذهن دولتمردان میگذرد، بخش خصوصی می تواند همه  را به منصه ظهور برساند.
 
وی خاطر نشان ساخت:با توجه به اینکه محور توسعه استان گردشگری اعلام شده است، باید خلاهای موجود در مقایسه با استانهای برخوردارهر چه سریعترکمتر شود.
 
زبر دست در ادامه افزود: در استان دو سه اثر بی نظیر از قبیل شهر دست ساز ارزانفود و دستکند وجود دارد که در نوع خود بی بدیل است و آثار شهرت سازی هستند که در هیچ جای دنیا نظیر آن وجود ندارد.
 
وی تصریح کرد: تا زمانی که ما شرایط را برای ایرانگردی ملت خودمان فراهم نسازیم نباید به دنبال گردشگری خارجی باشیم زیرا هنوز مردم ما از جاذبه های فراوان کشور اطلاع کافی ندارند.
 
زبر دست افزود:باید مدیران بخش خصوصی و دولتی با همکاری همدیگر تبلیغات گسترده ای در کشور برای ایرانیان  تدارک ببینند و و بعد برای آژانس های خارجی برنامه ریزی داشته باشند.
 
وی با اشاره به این موضوع که استان ما در حلقه سوم، چهارم گردشگری قراردارد،افزود: ما باید گردشگری را به حلقه اول برسانیم و این امر شدنی است با توجه به شناختی که از دفاتر فرهنگی و بین المللی داریم با یک اجماع خوب می توانیم تبلیغات خوبی داشته باشیم.
 
رییس اتاق بازرگانی استان همدان در پایان اظهارات خود خاطر نشان ساخت: باید سقف بازدید کنندگان در استان را برای سال آینده به یک میلیون و دویست نفر برسانیم و در حال حاضر این عدد 500 الی 600 هزار نفر است.
 
در ادامه هنرمندانی از شهرستان اسدآباد با ساز و رقص محلی خود زینت بخش این مراسم بودند و در پایان از فعالین بخش گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی تجلیل به عمل آمد.
 
در حاشیه این مراسم از آقایان سعید ترابیان برای کسب رتبه برتر کشوری در حوزه مراکز تفریحی و سرگرمی و منوچهر احقر به عنوان مدرس برتر کشوری در حوزه گردشگری و همچنین بهنام افتخاریان راهنمای برتر گردشگری در کشور تجلیل و قدر دانی به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار