کد خبر: ۲۹۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 21 September 2016


وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جدید یک میلیون و 400 هزار دانش‌آموز پایه اول در کشور وارد مدرسه شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی‌اصغر فانی صبح امروز در مراسم جشن شکوفه‌ها در کرج اظهار داشت: بر اساس آمار موجود در سامانه ستاد اطلاعات 12.5 میلیون دانش‌آموز ثبت شده است که امسال و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده 700 هزار نوآموز پیش‌دبستانی، 7 میلیون و 600 دانش‌آموز ابتدایی، 5 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول و دوم و 72 هزار دانش آمور استثنایی در 107 هزار واحد آموزشی داریم.

وی با تأکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید در پایه اول ابتدایی 25 هزار دانش‌آموز به جمعیت ابتدایی و 200 هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی کشور افزوده شده است، افزود: توسعه خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان و توسعه فضاهای آموزشی باید مهم‌ترین اولویت باشد.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: فضاهای آموزشی باید در کشور ارتقا یابد و لازم است تا تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

فانی با اشاره به افزوده شدن 5 هزار و 500 واحد آموزشی در سال جاری در کشور افزود: بر اساس آمار موجود 30 درصد این فضاها توسط خیران ساخته شده است.

وی یکی از مهم‌ترین نیازهای وزارت آموزش و پرورش را مشارکت اولیا و مربیان عنوان کرد و اظهار داشت: مشارکت نهادها و به ویژه اولیا و مربیان می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهد.

وزیر آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این وزارتخانه را توسعه فضاهای آموزشی عنوان کرد و افزود: این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

فانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جایگاه بالای تعلیم و تربیت در مدارس گفت: دانش‌آموزان امانت‌هایی هستند که ما نیز باید تمام تلاش خود را برای ارتقای تعلیم و تربیت آنان انجام دهیم و در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار