رئیس برنامه بودجه استان سمنان خبر داد:
به گزارش تابناک سمنان، رئیس برنامه بودجه استان سمنان در نشست خبری به میزبانی مشترک کمیته سرشماری و سازمان برنامه بودجه استان سمنان،گفت:با هدف کاهش هزینه و برای نخستین بار در کشور، سرشماری عمومی نفوس و مسکن الکترونیکی هم اجرا می شود.
کد خبر: ۲۹۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 19 September 2016

به گزارش تابناک سمنان، سعید طاهری در نشست خبری به میزبانی مشترک کمیته سرشماری و سازمان برنامه بودجه استان سمنان،با بیان اینکه به منظور کاهش هزینه اجرای سرشماری برای نخستین بار در کشورسرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشورمان به روش مدرن و الکترونیکی اجرا می شود .

وی گفت: هموطنان عزیز می توانند از3لغایت 24مهرماه سال جاری با مراجعه سرپرست یا یکی از اعضای مطلع خانوار به سامانه اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395به ادرس www.sarshomari95.ir و تکمیل فرم خانوار اجرا می شود وی افزود خانوار ها برای ویرایش اطلاعات خود می توانند از 22تا24مهرماه به سامانه سرشماری اینترنتی مراجعه و اطلاعات خود را ویرایش نمایند.

رئیس برنامه بودجه استان سمنان با اشاره به اینکه روش مصاحبه حضوری و مراجعه مستقیم ماموران سرشماری به مکان های سکونت خانوار انجام می شود خاطر نشان کرد در این روش از 25مهرتا 25آبان 1395ماموران با مراجعه به محل زندگی خانوار ها از طریق مصاحبه با یکی از اعضای خانوار اطلاعات مورد نظر را جمع اوری و در تبلت همراه خود ذخیره می نمایند

طاهری با بیان اینکه افرادی که از طریق اینترنتی فرم خانوار خود را تکمیل کرده اند مجددا توسط مامور سرشماری نمی شوند تاکید کرد: مامور سرشماری فقط کد آماری که از طریق سیستم کامپیوتری یا پیامک به آنها داده شده است را دریافت کرده و در تبلت خود وارد می نماید.

رئیس برنامه بودجه استان سمنان با اشاره به اینکه محرمانه بودن اطلاعات از ویژگی های عمده سرشماری هاست. اظهار داشت: هدف کلی سرشماری عمومی نفوس ومسکن،جمع اوری داده ها و اطلاعات پایه ای درباره تعداد ساختار و ویژگی های عمده افراد جامعه و واحدهای مسکونی کل کشور برای برنامه ریزان ،سیاستگذاران،دولت مردان است.

وی افزود: اطلاعات صحیح می توانند مسئولان را به ارائه تصمیمات صحیح در راستای توسعه و آبادانی کشور سوق دهند و به همان نسبت ارائه آمار نادرست می تواند ما را از مسیر پیشرفت باز دارد.

سعید طاهری با بیان اینکه مشارکت عمومی همه اقشار جامعه در سرشماری اهمیت داردخاطر نشان کرد باید شرایطی فراهم شود تا همه مردم برای شرکت در این واقعه علمی و حماسی حضور پر رنگ داشته باشند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار