با حضور رئیس جمهور در آغاز سال تحصیلی جدید
مراسمی که امسال سوم مهرماه با حضور رئیس جمهوری برگزار می‌شود تا 700 هزار نوآموز پیش دبستانی در دوره ابتدایی، 7 میلیون و 600 هزار دانش‌آموز در دوره متوسطه اول، 5 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در دوره متوسطه دوم و 73 هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی در 107 هزار واحد آموزشی سال تحصیلی جدید را جشن بگیرند.
کد خبر: ۲۹۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 19 September 2016
 به گزارش تابناک مازندران، کمتر از یک هفته دیگر سال تحصیلی جدید برای 13 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز آغاز می‌شود تا 700 هزار نوآموز پیش دبستانی برای نخستین بار نشستن پشت نیمکت‌های مدرسه را تجربه کنند. مراسمی که امسال سوم مهرماه با حضور رئیس جمهوری برگزار می‌شود تا 700 هزار نوآموز پیش دبستانی در دوره ابتدایی، 7 میلیون و 600 هزار دانش‌آموز در دوره متوسطه اول، 5 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در دوره متوسطه دوم و 73 هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی در 107 هزار واحد آموزشی سال تحصیلی جدید را جشن بگیرند.
 
به گزارش خبرنگار «ایران» این خبری بود که دیروز وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت بازگشایی مدارس در سال جدید تحصیلی، اعلام کرد. علی اصغر فانی در این نشست به اقدامات دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 5 هزار و 822 طرح با 33 هزار و 66 کلاس درس ساخته شده است، از مجموع 211 هزار و 963 کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد، موفق شدیم 152 هزار و 877 کلاس درس را به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کنیم. حدود 30 درصد از کلاس‌های درس کشور توسط خیرین یا با مشارکت آنها ساخته شده است. فانی درباره پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش گفت: در بودجه سال 95، 4 هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش دستگاه‌های دولتی پیش‌بینی شده است. درصد عمده‌ای از آن متعلق به آموزش و پرورش است. در این باره جلسات حضوری با آقای نوبخت داشتیم؛ اعتبار خوبی در نظر گرفتند، در حال پیگیری از خزانه هستیم و تا پایان شهریور بنابر قول سازمان برنامه و بودجه تحقق می یابد. وی با ابراز امیدواری از اینکه با تأمین بودجه بتوانیم بزودی بخشی از درخواست این قشر را پاسخ دهیم، گفت: در سال94 حدود هزار و 500 میلیارد تومان برای پاداش بازنشستگان پیش‌بینی شده است.
 
عملکرد صندوق در حال بررسی است
فانی درباره عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته در حال ارزیابی عملکرد هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان بودیم و در حال بررسی هستیم و متأسفانه برخی اطلاعات و آمار که برخی افراد اعلام کردند بدون بررسی دقیق بوده و ما هم از نهادهای نظارتی کمک گرفتیم و امید است بتوانیم به جمع‌بندی نهایی برسیم.
 
بازنشستگی 36 هزار فرهنگی
وزیر آموزش و پرورش درباره بازنشستگی فرهنگیان اعلام کرد: برآورد ما این است که 36 هزار نفر می‌توانند بازنشسته شوند، اما در برخی مناطق خواهش کردیم که همکاران بمانند. در حال بررسی آمار نهایی هستیم که چه تعداد حاضر شدند بمانند و چه کسانی می‌خواهند بروند. وی درباره نظارت بر معلمان و اینکه آیا دوره‌هایی گذاشته می‌شود که آنها از آیین‌نامه‌ها مطلع شوند، گفت: حدود 600 هزار نفر معلم و حدود 300 هزار نفر مدیر و خدمتکار در مدارس مشغول به خدمت هستند و  هر آیین‌نامه جدیدی که به تصویب می‌رسد، عوامل اجرایی آموزش می‌بینند. نسبت نیروی انسانی پشتیبانی نسبت به معلم، مناسب نیست؛ در این سه سال تا حدودی این وضعیت را اصلاح کردیم، اما همچنان نیاز به اصلاح نسبت داریم.
 
ورود 26 هزار نیروی جدید به مدارس
وزیر آموزش و پرورش  با اعلام اینکه 26 هزار نیروی جدید وارد آموزش و پرورش می‌شود، گفت: کمبود نیروی انسانی موجود را از طریق حق التدریس به همکاران شاغل و به کارگیری نیروی آزاد جبران می‌کنیم. مشکل اصلی آموزش و پرورش نبود توزیع متوازن نیروی انسانی است که تلاش کردیم این توازن را بهتر کنیم. وی تأکید کرد: بودجه آموزش و پرورش 30 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان پیش‌بینی شده و ما پیش‌بینی می‌کنیم با کسری مواجه شویم. البته در سه سال اخیر نه تنها 100 درصد اعتبارات تخصیص یافت، بلکه بیشتر هم اعتبار تخصیص یافته است.
 
رشد حقوق معلمان در برخی مناطق بیش از 2 برابر بوده است
فانی درباره اعتراض معلمان ابتدایی بویژه معلمان اول ابتدایی در زمینه کم بودن حقوقشان نسبت به سایر معلمان، گفت: کل معلمان ابتدایی اول تا ششم احکامشان مثل هم صادر می‌شود و هیچ تفاوتی وجود ندارد. تلاش کردیم میانگین حقوق فرهنگیان قریب به 85 درصد رشد داده شود، اما همچنان وظیفه خودمان می‌دانیم که فاصله دریافتی معلمان با سایر دستگاه‌ها را کاهش دهیم.
 
استیضاح حق نمایندگان است
وی خطاب به نمایندگان استیضاح‌کننده گفت: هیچ وزیری بعد از انقلاب تاکنون قادر به حل مشکل معیشتی معلمان نبوده است. فانی درباره سرانجام استیضاحش گفت: استیضاح حق نمایندگان است و تاکنون سه جلسه با نمایندگان استیضاح‌کننده داشتیم. گلایه از عدم تأمین معیشت معلمان مطرح است در حالی که هیچ وزیری از ابتدای انقلاب نتوانسته این کار را انجام دهد اما ما در دولت یازدهم حقوق فرهنگیان را تا 85 درصد اضافه کردیم. وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات پیرامون نقل و انتقالات معلمان گفت: در چندسال اخیر شاهد بودیم که افرادی از مناطق برخوردار از ردیف استخدامی مناطق محروم استفاده می‌کردند و به مناطق کمتر برخوردار می‌رفتند و پس از چندسال متقاضی بازگشت به زادگاهشان می‌شدند.
 
طرح استخدام از بوم برای بوم را در پیش گرفتیم اما به هرحال تا وقتی مناطق برخوردار با تورم نیروی انسانی و مناطق کمتر برخوردار با کمبود نیروی انسانی مواجه‌اند با این مشکلات روبه‌رو هستیم. فانی همچنین درباره تعطیلی دو هفته ای مدارس در روزهای آلوده گفت: این پیشنهاد در ستاد محیط زیست و آلودگی هوا اعلام شده اما ابهاماتی وجود دارد و آنکه آیا آلودگی هوا قابل پیش بینی است که بتوان درباره آن برنامه ریزی کرد.
برچسب ها: زنگ مدارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار