معاون پايش و نظارت اداره کل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي گفت: هم اکنون از مجموع 31 بيمارستان مشهد تعداد سه بيمارستان فاقد دستگاه اتوکلاو به منظور بي خطر سازي زباله‌هاي عفوني هستند.
کد خبر: ۲۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 30 April 2015
عرفاني گفت: بيمارستان‌هاي داراي اين دستگاه نيز به دليل حجم بالاي توليد زباله به صورت کامل موفق به بي خطر سازي زباله‌هاي عفوني نمي‌شوند که در اين ميان ايجاد و راه اندازي زباله سوز مرکزي ويژه اين نوع زباله‌ها در کلانشهري مانند مشهد امري الزامي است.

وي با بيان اينکه اقدامات و هماهنگي‌هاي لازم در اين زمينه انجام شده و به مرحله قابل قبولي از زيرساخت‌هاي لازم براي راه اندازي زباله سوز مرکزي در مشهد رسيده‌ايم، گفت: زباله‌هاي عفوني خطرات فراواني در بر دارند و بر اساس آمار سازمان بهداشت جهاني سالانه شش ميليون نفر در جهان به خاطر عدم مديريت صحيح پسماندهاي بيمارستاني به دليل ابتلا به بيماري‌هايي از جمله ايدز و غيره از جان خود را از دست مي‌دهند.

عرفاني بيان کرد: اقدامات و پيگيري‌هاي لازم در کارگروه پسماند استان انجام شده و اميدواريم ساير دستگاه‌ها و مجموعه‌ها نيز در اين زمينه همکاري لازم را داشته باشند.

وي با اشاره به اينکه روزانه بيش از 24 تن زباله در بيمارستان‌هاي استان توليد مي‌شود، اظهار کرد: هشت تن از اين ميزان را زباله‌هاي عفوني و خطرناک بيمارستاني تشکيل مي‌دهد.

معاون محيط زيست خراسان رضوي گفت: 19 تن از زباله‌هاي روزانه بيمارستاني استان در مشهد توليد مي‌شود.

وي افزود: از اين ميزان توليد زباله بيمارستاني در مشهد معادل پنج تن را زباله‌هاي عفوني تشکيل مي‌دهد.

عرفاني اظهار کرد: اين ميزان توليد زباله در مشهد در روزهاي پيک مسافر و با افزايش جمعيت با حضور مسافران افزايش چشمگيري پيدا مي‌کند.

گفتني است؛ خراسان رضوي داراي حدود شش ميليون جمعيت و ميزبان سالانه 25 ميليون زائر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار