کد خبر: ۲۹۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 13 September 2016


امام جمعه موقت کرج گفت: آل‌سعود جنایت منا را رقم زد و این بی‌تدبیری و بی‌کفایتی هرگز از ذهن امت اسلام پاک نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مردم مومن و مسلمان استان البرز امروز به صورت یکپارچه در نماز باشکوه عید قربان حضور یافت و با خدا خود راز و نیاز کردند.

در مرکز استان البرز، نماز عید قربان به امامت حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی‌نوری خطیب موقت جمعه کرج برگزار شد.

حسینی‌نوری با اشاره ایام حج گفت: هدف برگزاری مراسم حج کنار گذاشتن رنگ‌ها و نژادها و اختلافات و حرکت در مسیر تعالی و الهی است.

وی افزود: متاسفانه ایام حج برای امت اسلام در سراسر جهان و به ویژه ملت ایران به دلیل بی‌کفایتی آل‌سعود یادآور اندوه فراوان و شهادت زائران خانه خدا است.

خطیب جمعه موقت کرج اظهار داشت: به طور قطع آل‌سعود به دلیل بی‌کفایتی جنایت منا را رقم زد و باید در برابر امت اسلام و خانواده‌های آسیب‌دیده پاسخگو باشد.

حسینی‌نوری تصریح کرد: بر اساس احکام فقهی دین مبین اسلام، آنچه در حج سال گذشته اتفاق افتاد، جرم و قتل عمد بوده و باید دولت بی‌کفایت عربستان به این دلیل محاکمه و به خانواده قربانیان خسارت دهد.

وی گفت: حتی علمای اهل سنت نیز تاکید دارند که باید حکومت در برابر اینگونه فجایع به مردم پاسخ دهد و به خانواده قربانیان خسارت پرداخت کند و متاسفانه تا این لحظه دولت عربستان ریالی بابت بی‌کفایتی و بی‌تدبیری خود خسارت پرداخت نکرده است.

خطیب موقت جمعه کرج افزود: یکی‌ از خواسته‌های به حق امت اسلام این است که رژیم بی‌تدبیر و بی‌کفایت آل‌سعود دست از اداره حرمین شریفین بردارد و این خواسته تنها ملت ایران نیست.

حسینی‌‌نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای ارزشمند مقام عظمای ولایت و بیدارگری معظم‌له درباره جنایات آل‌سعود گفت: پیام مقام معظم رهبری درباره این موضوع و درباره حج باید به صورت دقیق بررسی شود، چراکه بند بند این پیام دارای ابعاد بسیار مهمی است.

وی اظهار داشت: به عنوان نمونه ایشان عبارت پرمعنای شجره خبیثه و ملعونه آل‌سعود را به کار بردند که نشان می‌دهد که خباثت از بنی امیه به این رژیم به ارث رسیده است.

خطیب موقت جمعه کرج در پایان تاکید کرد: امروز هر جنایتی که در جهان اسلام رخ می‌دهد با فرمان کشورهای استکباری و به دست شجره خبیثه و ملعونه آل‌سعود اتفاق می‌افتد و این امر نشان می‌دهد که آل سعود دست‌نشانده و بازیچه کشورهای استکباری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار