به جزسه منطقه فعال گنج نامه و غار علیصدر و باغ میوه ورودی شهر،استان همدان توان ایجاد 23 فرصت سرمایه گذاری در زمینه گردشگری را دارد.
کد خبر: ۲۹۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 07 September 2016
دومین نشست ملی –فصلی انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری ایران به میزبانی منطقه نمونه گردشگری گنج نامه همدان برگزار شد و در این نشست که با حضورمدیر کل اراضی وزرات جهاد کشاورزی و مدیر کل دفتر مناطق نمونه و زیرساختهای سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، سرمایه گذاران مناطق گردشگری به طرح مشکلات خود پرداختند.
 
مدیر کل دفتر مناطق نمونه و زیر ساختهای گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در گفتگو با تابناک همدان گفت:صنعت گردشگری همراه و همگام و همزبان با عظمت استان همدان نیست زیرا این استان یکی از قدیمی ترین استانهای کشور است و به حق پایتخت تاریخ و تمدن نامگذاری شده است.
 
جلال تاجیک با اشاره به مناطق نمونه گردشگری شهرهمدان افزود:در حال حاضر دو منطقه نمونه گردشگری مجموعه گنج نامه و غار علیصدر در استان فعال است .
 
وی افزود :مناطق نمونه گردشگری مناطقی هستند که در کنار جاذبه های تاریخی،فرهنگی و طبیعی در استانها شکل گرفته اند.
 
تاجیک خاطر نشان ساخت:آنچه که مسلم است به نظر بنده کشور توان جذب100 منطقه نمونه گردشگری را دارد در حالی که دولت پیشین 1168 منطقه را مصوب کرده بود که ما در حال حذف کردن تعداد زیادی از این مناطق هستیم .
 
وی با اشاره به ظرفیتهای گردشگری در استان همدان تصریح کرد:از 28 منطقه گردشگری ،استان تقاضای ابطال دو منطقه را کرده است .
 
تاجیک افزود:به جزسه منطقه فعال گنج نامه و غار علیصدر و باغ میوه ورودی شهر،استان همدان توان ایجاد 23 فرصت سرمایه گذاری در زمینه گردشگری را دارد.
 
مدیر کل دفترمناطق نمونه گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشوربا اشاره به نقاط قوت گردشگری استان همدان گفت:جاذبه های تاریخی مانند گنج نامه و غار علیصدرواتوبانی که از مرکز به همدان وجود داردکه دسترسی با اتومبیل را آسان ترساخته وآب وهوای مناسب نیز از دیگر نقاط قوت این استان محسوب می شود.
 
تاجیک با بیان اینکه از1168 منطقه نمونه گردشگری736 منطقه دارای جواز تأسیس قانونی هستند،افزود: در حال حاضر 205 منطقه نیز برای ادامه کاروجود دارد که طرح‌های این مناطق در حال عملیاتی شدن است.
مدیرکل مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشوردر پایان افزود: سازمان میراث فرهنگی کشور به سمت نهادسازی و دادن اختیارات به انجمن‌ها پیش می‌رود و بر این اساس آخرین گام خود برای نهادسازی را تشکیل اتاق گردشگری ایران قلمداد کرده است وبه زودی اتاق گردشگری در استانها تشکیل خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار