آن دسته از مناطق نمونه گردشگری استان همدان که شرایط و زیرساخت‌های جذب سرمایه گذار را دارند، نمونه باقی می‌مانند.
کد خبر: ۲۹۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱ 05 September 2016
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: آن دسته از مناطق نمونه گردشگری استان همدان که شرایط و زیرساخت‌های جذب سرمایه گذار را دارند، نمونه باقی می‌مانند.

به گزارش ایسنا، علی مالمیر، اظهار کرد: در سال‌های گذشته 28 منطقه از استان همدان به عنوان مناطق نمونه گردشگری معرفی شدند که برخی از آنها شرایط نمونه ماندن را ندارند.

وی تصریح کرد: در گذشته شرایط به گونه‌ای بوده که بدون انجام تحقیقات و درنظر گرفتن شرایط و زیرساخت‌های لازم برای نمونه شدن، مناطقی را به عنوان منطقه نمونه انتخاب کرده‌اند.

مالمیر افزود: امروز دولت تلاش می‌کند مناطقی را که به عنوان مکان نمونه گردشگری معرفی شده‌اند را مورد تحقیق و بررسی قرار دهد و تنها آن دسته را که قابلیت جذب سرمایه‌گذار و شرایط اولیه را دارند، به عنوان منطقه نمونه باقی گذاشته و مابقی را از نمونه بودن حذف کند.

وی عنوان کرد: لازمه معرفی منطقه‌ای به عنوان منطقه نمونه این است که از زیرساخت‌های لازم برخوردار باشد و یا امکان بهره‌وری از آن فراهم شود تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نسبت به سرمایه‌گذاری در آن راغب شوند.

مالمیر یادآور شد: خود ما نیز مناطق نمونه را مورد بررسی قرار داده‌ایم و ضمن بازدید از آنها به دنبال درگیر کردن اعتبارات برای اماکنی که قابلیت نمونه ماندن را دارند، هستیم.

وی اظهار کرد: منطقه نمونه گاماسیاب، تپه ابوذر، باغ میوه همدان، سامن، لشگردر، بوقاتی، وحنان، تالاب آق‌گل، لالجین و ... جزء مناطق نمونه استان هستند که در دست بررسی و تحقیق است.

مناطق نمونه میزان ماندگاری گردشگر را افزایش می‌دهند

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان اظهار کرد: مناطقی که به طور واقعی نمونه هستند، ظرفیت جذب گردشگر را دارند و موجب ماندگاری بیشتر گردشگر می‌شوند همچنین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به خود جذب می‌کنند.

وی ادامه داد: هر چه میزان ماندگاری گردشگران در استان و مناطق تاریخی بیشتر شود، بدون شک در رونق اشتغالزایی و امور اقتصادی موثر است.

مناطق نمونه گردشگری علیصدر و گنجنامه جذب سرمایه‌گذاران شده‌اند

مالمیر با بیان اینکه علیصدر و گنجنامه جزء مناطق نمونه گردشگری استان همدان هستند، اظهار کرد: این دو منطقه نمونه با دارا بودن زیرساخت‌ها و شرایط مطلوب گردشگری جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار