گزیده ای از خطبه های نماز جمعه اصفهان؛
تابناک: مسجد نه فقط سنگر که محلی برای شکل دهی امور فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی جامعه است. برخی ائمه جمعه همه این ها را فراموش کرده و تنها یک فضیلت مسجد یعنی اقامه نماز جمعه را مورد توجه قرار می دهند.
کد خبر: ۲۸۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 02 September 2016
تابناک اصفهان: حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه های عبادی- سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به انتقاد رهبری در دیدار با ائمه‌ جماعات مساجد استان تهران درباره دیدگاهی که پیش نمازی مساجد را فقط در خواندن نماز خلاصه می‌ کند و این نگاه جفا آمیز نوعی نگاه سکولار است، اظهار کرد: متاسفانه زبان من برای گفتن برخی حقایق بسته است، امروز برخی مساجد به مسجد ضرار تبدیل شده اند و نه تنها دیدگاه های انقلابی بلکه ولایت فقیه را نیز انکار می کنند. مسجد نه فقط سنگر که محلی برای شکل دهی امور فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی جامعه است. برخی  ائمه جمعه همه این ها را فراموش کرده و تنها یک فضیلت مسجد یعنی اقامه نماز جمعه را مورد توجه قرار می دهند.
 

میردامادی در خطبه دوم نماز جمعه اصفهان عنوان کرد: اگر عزت و دنیا و آخرت را می‌خواهیم فقط باید تقوا و بندگی پیشه خود قرار دهیم؛ اگر ازدواج ساده شود برای هیچ کس ازدواج مشکل نیست اما آنقدر تشریفات در ازدواج زیاد شده است که مشکلاتی را به وجود آورده و این بلایی است که خود جامعه آن را به وجود آورده است.

وی متذکر شد: 17 هزار شهید ترور داریم که هر کدام یک امت بودند و آقایان رجایی و باهنر انسان‌های کوچکی نبودند، راهپیمایی عظیم 17 شهریور آخرین گلوله‌ای بود که به قلب رژیم منحوس شاهنشاهی خورد، هرچند به جمعه سیاه مشهور شد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به شهادت زائران حرم الهی در مکه به دستور آمریکا، بیان کرد: من شاهد صحنه تیراندازی بودم و تمام خیابان‌های مکه پر از جنازه‌های مردم بود، شهادت بیش از 7 هزار نفر در منا که تنها به آب نیاز داشته و تشنه بودند؛ امیدوارم خداوند به زودی قهر و غضب خود را به رژیم آل‌سعود که یک گلوله به رژیم صهیونیستی نزدند اما الان مردم یمن شب و روز ندارند، نازل کند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به برخی از سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: در شرایطی که قدرت‌های زورگو چتر خود را گسترانیده و به صورت علنی مجلس عروسی و بیمارستان‌ها را به بهانه مبارزه با تروریسم بمباران می‌کنند و به هیچ نهادی پاسخگو نیستند باید توان دفاعی و نظامی‌ کشور افزایش داد تا دشمن حتی فکر تجاوز به کشور در سر خود پرورش ندهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :