امدادگران امداد کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان یک کوهنورد مصدوم به همراه هفت عضو دیگر یک تیم کوهنوردی شهرستان سراوان را در ارتفاعات کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان نجات دادند.
کد خبر: ۲۸۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶ 02 September 2016
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش گفت: یک تیم امدادی هشت نفره با انجام عملیات امداد و نجات، یک کوهنورد مصدوم بنام 'م.س' را از خطرات ارتفاعات تفتان نجات دادند.
محمدامین حسین زهی افزود: این عملیات امدادی با تلاش امدادگران کوهستان از عصر تا شامگاه دیشب به مدت پنج ساعت به طول انجامید.
وی اظهار داشت: هشت نفر کوهنورد که قصد صعود به قله چهار هزار و 50 متری تفتان را داشته اند به سبب مصدوم شدن یکی از آنان با مشکلاتی روبرو شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر خاش ادامه داد: با مصدوم شدن این کوهنورد و اطلاع رسانی زود هنگام، نجاتگران اکیپ امداد کوهستان به محل اعزام شده و نسبت به حمل و جابجایی فرد مصدوم و نجات سایر همراهان وی اقدام کردند.
حسین زهی خاطر نشان کرد: برای انجام برنامه های صعود به تفتان در اختیار داشتن راهنما، امکانات و تجهیزات امدادی و کوهنوردی و لباس و پوشاک مناسب در این فصل از سال ضروری است و باید جوانب احتیاط برای انجام برنامه ای سالم و موفقیت آمیز در نظر گرفته شود.
قله تفتان به عنوان تنها آتشفشان نیمه فعال کشور و معروف به بام شرق ایران همه ساله پذیرای کوهنوردان و گردشگران داخلی و خارجی است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار