مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از صدور چهار هزار و ۷۰۰ فقره مجوز مشاغل خانگی در طول سه سال گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 31 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از مهر، قاسم رحیمی در تشریح اقدامات این اداره کل در طول فعالیت دولت تدبیر و امید تصریح کرد: مشاغل خانگی با هدف حمایت از اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر است که بتوانند با سرمایه اندک نسبت به ایجاد شغل و محل درآمد اقدام کنند.

وی افزود: بر همین اساس طی سه سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر در این حوزه مشغول به کار شده‌اند و به صورت مداوم نیز دستگاه‌های ارائه دهنده تسهیلات بازرسی‌هایی از وضعیت شغلی متقاضیان به عمل می‌آورند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین به صدور و تمدید مجوز اتباع بیگانه به تعداد ۶۵ مورد اشاره کرد و گفت: به منظور حمایت از اقشار کم‌درآمد بسته‌های حمایتی نیز پیش بینی شده است و در هر دوره نزدیک به ۱۶۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد.

رحیمی همچنین از جمله اقدامات مدیریت اجتماعی را برگزاری ۱۶۰ مسابقه ورزشی عنوان و اضافه کرد: در عین حال به ۹۳۵ نفر از کارگران نیز خدمت‌رسانی شده است.

وی به احداث ورزشگاه کارگران در شهرهای خلخال، پارس‌آباد، مشگین شهر و گرمی اشاره و تأکید کرد: در مجموع ۱۳ میلیارد ریال اعتبار در این خصوص هزینه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص بررسی شکایات روابط کاری افزود: در سه سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۰۰ شکایت واصل شده که از این تعداد برای ۱۲ هزار و ۸۰۰ مورد رأی صادر شده است.

رحیمی به تشکیل ۳۳۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین در این مدت ۵۰۸ تعاونی فعال شده است.

وی تعداد اعضایی که در این مدت به تعاونی‌ها پیوسته‌اند را ۸۳ هزار نفر برشمرد و افزود: در حوزه اشتغال نیز پنج هزار و ۳۰۰ مورد اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار