نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آخرین آمار 7098 نفر به طور مستقیم در رشته مبل و منبت در سطح شهرستان ملایر به اشتغال مفید مشغولند.
کد خبر: ۲۸۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 28 August 2016
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آخرین آمار 7098 نفر به طور مستقیم در رشته مبل و منبت در سطح شهرستان ملایر به اشتغال مفید مشغولند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و مدیران‌کل مرتبط برگزار شد، افزود: درحال حاضر 3828 کارگاه مبل و منبت در سطح این شهرستان به صورت فعال مشغول به کار هستند که تعداد قابل ملاحظه‌ای است.

وی با تأکید بر اینکه با کمترین مساعدت و توجه به این اشتغال بالفعل، قابل رشد و ارتقاست، افزود: مبل و منبت یک فرصت طلایی برای درخشش ملایر در حوزه رونق اقتصادی شهرستان به شمار می‌رود.

شهر زیرزمینی سامن، یک پدیده تاریخی و باستان‌شناسی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور خواستار نگاه جدی و ویژه به این پتانسیل ملایر شد و ادامه داد: شهر زیرزمینی سامن، یک پدیده تاریخی و باستان‌شناسی محسوب می‌شود و نیازمند تأمین بودجه برای ادامه کاوش‌هاست.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با اشاره به اینکه با کمترین امکانات می‌توان زمینه سرازیر شدن گردشگران داخلی و خارجی را به این منطقه فراهم کرد، خواستار بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی ملایر شد.

اجازه ندهید خانه منصوری از لیست آثار ملی حذف شود

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به موضوع خرید خانه منصوری از مالکان آن، گفت: نباید اجازه داد با تخریب و یا فروش این اثر ارزشمند در حوزه معماری توسط مالکان آن، نام این خانه از لیست آثار ملی حذف شود.

محمد کاظمی عنوان کرد: ملایر با دارا بودن تاریخی غنی از ایران اسلامی باید به صورت ویژه مورد توجه سازمان میراث فرهنگی باشد و با تقویت اداراه میراث فرهنگی و افزایش نیروهای آن و تخصیص بودجه لازم، این امر محقق می‌شود.

وی خواستار اتخاذ تدابیر جدید به منظور توسعه فضای اطراف ارگ تاریخی نوشیجان برای جذب گردشگر داخلی و خارجی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار