نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: جهانی شدن شهر لالجین حاصل تلاش هزار ساله گذشتگان این دیار است.
کد خبر: ۲۸۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 25 August 2016
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: جهانی شدن شهر لالجین حاصل تلاش هزار ساله گذشتگان این دیار است.

به گزارش مهر، محمدعلی پورمختار پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم جشن جهانی شدن شهر سفال لالجین گفت: هر آنچه امروز در حوزه جهانی شدن سفال رقم می خورد حاصل تلاش هزار ساله گذشتگان و نیاکان این دیار است.

پور مختار عنوان کرد: پیوند هنرهای سنتی با تکنولوژی تلفیقی بسیار نزدیک است که موجب شده امروز چنین ظرفیت بزرگی ایجاد و باب گسترده ای مفتوح شود تا ما از شکوفایی اقتصادی برخوردار شویم

وی با بیان اینکه خوشحالم که با نگاه مثبت شورای صنایع دستی و تلاش‌های سازمان میراث فرهنگی عنوان جهانی شدن برای لالجین تصویب شد و این شهر جهانی شد، عنوان کرد: امیدوارم با حمایت مسئولان همچنان این ظرفیت ایجاد شده ادامه یابد و شاهد گسترش خدمات به هنرمندان این شهر باشیم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته هنرمندان لالجینی با سختی‌های فراوانی با کوره های گازوئیلی کار می‌کردند که باید این دستاورد بزرگ را قدر بدانیم، گفت: امروزه کار سنتی با تکنولوژی و امکانات زیادی که امروز جهان را دربرگرفته پیوند خورده است.

وی با تاکید بر اینکه باید این هنرمندان را کمک کنیم، گفت: باب بزرگی باز شده تا کشور و استان همدان از ظرفیت‌های اقتصادی برخوردار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار