معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نبود کتاب در سبد خانوارهای ایرانی را شایسته ندانست و گفت: باید حساسیت ویژه در جامعه برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ایجاد شود.
کد خبر: ۲۸۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 24 August 2016
 عباس صالحی شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران، افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب فرصت خوبی برای استفاده از ظرفیت ناشران شهرستانی است و باید از این فرصت به نحو استفاده شود.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ناشران با تقسیم بندی ناشران به بخش های خوب، متوسط ، خاکستری و ضعیف، ادامه داد: در حوزه تولید نشر در کشور تولید کنندگان خوبی وجود دارد که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

صالحی نبود کتاب در سبد خانوارهای ایرانی را شایسته ندانست و گفت: باید حساسیت ویژه در جامعه برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ایجاد شود.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخورد با ناشران بدون مجوز و سرقت‌های ادبی اشاره کردو  گفت: احترام به مالکیت فکری و معنوی نیازمند فرهنگ‌سازی است.

صالحی با بیان اینکه  ماهیت کتاب آموزشی و کتاب فرهنگ ساز متفاوت است و باید این دو را از هم جدا کنیم، افزود: وظیفه همه است که با تلاش متقابل ضمن معرفی و تبلیغ کتاب‌های فرهنگ‌ساز، ناشران فرهنگی را از ناشران کتاب‌های آموزشی تفکیک وجداسازی کنیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  به تفاوت صنعت چاپ و حوزه نشر در استان‌ها در مقایسه با تهران اشاره کردو افزود: باید این تفاوت‌ها به حداقل ممکن برسد و ناشران شهرستانی باید تقویت شوند تا بتوانند در زمینه توسعه فعالیت های نشر در شهرستانها اقدام کنند.

صالحی با بیان اینکه با وجود ناشران توانمند در برخی شهرستانها از توانمندی آنها به شکل مطلوب استفاده نشده است، افزود: در برخی از استان‌ها با وجود فعال بودند ناشران توانمند از وجود آنها به خوبی استفاده نشده است و  برای توسعه نشر در کشور باید از توانمندی ناشران شهرستانی استفاده شود و بازار نشر را نباید  تنها منحصر به فعالیت ناشران تهرانی کرد.

صالحی به موفقیت‌های کسب شده توسط دولت  یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کردو افزود: شاخص‌های فرهنگی در دولت یازدهم در بخش‌های مختلف ارتقا یافته است و حوزه فرهنگ و هنر کشور به دستاوردهای خوبی دست یافته است.

وی بر لرزوم شناسایی اندیشه‌های برتر در حوزه مختلف فرهنگی تاکید کرد و افزود: در شهرستان‌ها در برخی از حوزه‌ها اندیشه‌های مهم شناسایی نشده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار