آیت الله نورمفیدی:
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که آیا بدون روابط خارجی می توان اقتصاد را توسعه داد؟ گفت: اقتصاد مقاومتی چاره کار نجات کشور ما است اما به این معنی است باید روی پای خودمان بایستیم و تولیدات خود را طوری توسعه دهیم که بتواند در بازارهای جهانی مشتری داشته باشد.
کد خبر: ۲۸۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 21 August 2016
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: در روایات و احادیث بخصوص از رسول اکرم (ص) نقل شده است که انسان باید در حال پیشرفت و تکامل باشد.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ، با انتقاد از این که تولید در کشور ما به جای پیشرفت درجا می زند، تصریح کرد: بارها مردم در صحبت های خود از خودروی تولید داخل گله کرده اند و می گویند خودروهای ما کیفیت ندارد. خودروهای بی کیفیت روی دست دولت ماند و مجبور شد برای فروش وام دهد تا کارخانه ورشکست نشود.
امام جمعه گرگان اظهار کرد: درست است که به تولید پول تزریق می کنید اما باید بازار هدف را هم مد نظر قرار داد زیرا فقط تولید بی هدف مد نظر نیست. بسیاری از صنایع ما دارند رها می کنند و کارخانه ها به دلیل نداشتن مشتری رو به تعطیلی رفته اند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که آیا بدون روابط خارجی می توان اقتصاد را توسعه داد؟ گفت: اقتصاد مقاومتی چاره کار نجات کشور ما است اما به این معنی است باید روی پای خودمان بایستیم و تولیدات خود را طوری توسعه دهیم که بتواند در بازارهای جهانی مشتری داشته باشد.
آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت صنعت، کشاورزی و گردشگری گلستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه کشاورزی ما نه تنها نسبت به گذشته پیشرفته نشده و از تکنولژی عقب است، بلکه پسرفت هم کرده است. پنبه ما در گذشته بسیار پر رونق بود و در زمان برداشت رفت و آمدهای زیادی به استان می شد اما اکنون خبری از پنبه نیست.
وی در ادامه با تاکید بر این که کشاورزی ما باید مدیریت شده باشد، بیان کرد: به وزرای پیشین پیشنهاد دادم که روستایی را به عنوان نمونه انتخاب و کشاورزی مدیریت شده و یکپارچه را اجرا کنند تا مدل کاری برای استان تهیه شود.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: گلستان در حوزه آب با مشکلات بسیاری جدی رو به رو است و بحران آب بسیار شدید است ولی همچنان کشاورزی ما در بخش آبی به روز نیست.
وی با بیان این که هیچ ایرانی را نمی توان یافت که دلش برای کشور نسوزد، افزود: وقتی مسابقات ورزشی را می بینیم و مردم برای بردها و باخت ها اشک می ریزند نشان دهنده علاقه به کشور است. ما هم اگر نظری می دهیم به خاطر علاقه به کشور است.
آیت الله نورمفیدی که معقتد است تولید کشور زمانی موفق می شود که بتواند در بازارهای جهانی رقابت کند، گفت: اگر کیفیت محصولات ما بالا نرود در حق انقلاب ظلم شده است زیرا یکی از اهداف انقلاب استقلال تولید کشور و ارائه محصولات با کیفیت بود.
وی در پایان به مساله آشوراده اشاره کرد و گفت: این جزیره از سال های دور قرار بود مرکز گردشگری شود ولی با کارشنکی های مختلف بخصوص در زمان خانم ابتکار مواجه شد. اکنون هم که دولت جدید مطرح کرد و مقابل 20 هزار نفر وعده داد اتفاده نیفتاد. این جزیره ساماندهی شود سواحل ما هم آرام آرام رونق می گیرند و به گردشگری ما کمک بزرگی می شود.
در این نشست، محمدرضا فیاض، معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت هم به تشریح برنامه های وزارت صنعت در گلستان پرداخت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار