عضو هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:
عضو هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اعتقاد من این است که هم اکنون ۴٠ تا ۵٠ درصد مشکلات سر راه پدیده حل شده است.
کد خبر: ۲۷۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 16 August 2016
محسن شرکاء در میزگرد تخصصی «تامین نقدینگی برای پدیده » با بیان اینکه سرمایه گذاری که در شرکت پدیده صورت گرفته باید به نحو شایسته به بهره برداری برسد، اظهار کرد: امروز باید از این منظر به پدیده نگاه شود که این پروژه با تمام مزایا و معایبی که داشته باید به بهره برداری برسد و در این راستا همه و همه اعم از مسئولان تا شهروندان عادی دخیل هستند.
وی یادآور شد: اگر درگیر مسائل گذشته باشیم باز هم چالش ها وجود خواهد داشت چون پاسخ دهی مسائل قبلی از عهده مدیریت جدید خارج است.

عضو هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس اعلام کارشناسان رسمی، این پروژه ٢ هزار میلیارد تومان بیش از بدهی های خود دارایی دارد، حال اگر بتوانیم این پروژه را در قالب واقعیت ها پیش ببریم، هم سهامدار و هم شرکت در بلند مدت سود خواهد برد و جامعه هم از این امر تاثیر می پذیرد.

وی با بیان اینکه حقوق سهامداران باید حفظ شود، تصریح کرد: فارغ از تخلفات گذشته پروژه پدیده، باید بر این مساله واقف بود که در این پروژه سرمایه گذاری عظیمی صورت گرفته بنابراین باید در حال حاضر از این پروژه به نحو شایسته ای بهره برداری کرد تا اعتماد از دست رفته ای که در زمینه سرمایه گذاری در سطح استان صورت گرفته به مردم باز گردد.

شرکا با بیان اینکه امروز ستاد تدبیر که بالاترین تصمیمات را اتخاذ می کند باید قوی تر به موضوع ورود پیدا کند، گفت: هیات مدیره نباید از این نکته غافل شوند که به تخلفات گذشته پروژه کاری نداشته نباشند، این مسائل مربوط به ستاد تدبیر است و ستاد تدبیر باید در این خصوص تدابیری بیندیشد و براساس مصلحت سنجی اقدام کند.

عضو هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور مشکل نقدینگی نداریم بلکه در مدیریت نقدینگی مشکل داریم و باید نقدینگی به سمت پروژه های ملی هدایت شود.

وی عنوان کرد: بازار بورس، قوه مقننه، مجریه و قضائیه باید کمک کنند تا این پروژه بر روی ریل قانون قرار گیرد زیرا این امر یک الزام برای بازگشت اعتماد مردم است.

وی ادامه داد: سرمایه گذار حکم پرنده را دارد، چنان چه احساس امنیت نکند، خواهد پرید، همان گونه که امروز سرمایه گذاری از این استان در حال پریدن است. متاسفانه استان خراسان امنیت سرمایه گذاری ندارد و آمارها هم خوشایند نیست، به طور مثال استان در رتبه کار و کسب در ٣ ماه نخست سال جاری نسبت به ٣ ماه نخست سال گذشته ۵ رتبه نزول پیدا کرده که این مساله باعث شرمندگی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار