شهردار کرمانشاه:
شهردار کرمانشاه گفت: شهرداری کرمانشاه را با 105 میلیون تومان موجودی تحویل گرفتم.
کد خبر: ۲۷۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 13 August 2016

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، آرش رضایی در نشست خبری، با بیان اینکه شهرداری کرمانشاه را با 105 میلیون تومان موجودی تحول گرفتم، تاکید کرد: این درحالی بود که باید هفت روز بعد 14 میلیارد تومان هزینه‌های جاری را پرداخت می‌کردم.

وی از کاهش 60 درصدی درآمدهای شهرداری از سال 92 تاکنون خبر داد و بیان کرد: شهرداری کرمانشاه در سه ماهه سال 92 حدود 58 میلیارد تومان، سه ماه ساله 93 حدود 49 میلیارد تومان، سه ماهه سال 94 حدود 42 میلیارد و سه ماهه امسال 36 میلیارد تومان درآمد داشت که این روند کاهش 60 درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته شهردار کرمانشاه، کل درآمد سه ماهه امسال شهرداری کرمانشاه از توافقات 2.5 میلیارد تومان بوده که این عدد در سال 93 حدود 12.5 میلیارد تومان بوده است.

رضایی یادآوری کرد: این در حالی است که هزینه‌های جاری در سال 92، ماهانه 6.3 میلیارد تومان بود و امسال به 13 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه ادامه این روند بحران شدید اقتصادی را برای شهرداری در پی داشت، تاکید کرد: برنامه‌هایی داشتیم که نمود آنها حتی در درآمد این مدت نیز مشخص است.

شهردار کرمانشاه گفت: با اجرای این برنامه‌ها، درآمد ماه چهارم شهرداری نسبت به ماه سوم حدود 40 درصد رشد داشته است.

رضایی از وابستگی درآمد شهرداری به فروش تراکم و عوارض ساخت و ساز یاد کرد و ادامه داد: از گروهی که سابقه قرارداد مشارکت 14 هزار میلیارد تومانی در آذربایجان شرقی دارند به عنوان مشاور استفاده کردیم تا به سمت درآمدهای مشارکتی برویم.

به گفته شهردار کرمانشاه، این گروه کار خود را از بعداز ظهر روزی که همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری برگزار شد، آغاز کردند.

بدهی 600 میلیاردی دستگاه‌ها و بخش خصوصی به شهرداری

رضایی از طلب حدود 600 میلیاردی تومانی شهرداری کرمانشاه از ارگان‌ها و بخش خصوصی یاد کرد و افزود: خدود 300 میلیارد تومان آن مربوط به ارگان‌ها است.

وی گفت: فقط 80 میلیارد تومان پرونده در ماده 100 داریم که اجرا نشده است.

به گفته این مسئول، طلب دیگر شهرداری عوارض نوسازی ساختمان است که چون بانک اطلاعاتی کرمانشاه سنتی است امکان اینکه برگه این عوارض مانند شهرهای دیگر مثل قبض آب و برق درب خانه‌های مردم برود وجود ندارد.

رضایی افزود: به علاوه اکنون از حدود 80 هزار واحد تجاری ما، 40 هزار واحد در شهرداری پرونده دارند.

پنج تقاطع غیرهمسطح نیاز به بازنگری دارند

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به پنج تقاطع غیرهمسطحی که قرار بود با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) ساخته شود، اظهار کرد: بررسی که روی این تقاطع‌ها انجام دادم و به تایید کارشناسان در تهران نیز رسید این بود که این پنج تقاطع نیاز به بازنگری دارند و یک مورد از آنها اصلا ضرورت اجرا ندارد.

وی با بیان اینکه در بهترین نقطه جلوی اجرای این پنج تقاطع 200 میلیارد تومانی را گرفتیم تا شرایط آنها مانند تقاطع امام حسین(ع) نشود، تصریح کرد: مراحل بعدی کار این تقاطع‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

هیچ تقاطعی در کرمانشاه هوشمند نیست

شهردار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه هیچکدام از تقاطع‌های کرمانشاه هوشند نیست، گفت: این در حالی است که کرمانشاه سومین شهر در کشور بود که مرکز کنترل ترافیک هوشمند با چهار تقاطع غیرهمسطح و ظرفیت 64 تقاطع در آن اجرا شد.

به گفته رضایی، بررسی‌ها نشان می‌دهد آسفالت ریزی مجددی که روی این تقاطع‌ها انجام شده آنها را از هوشمندی خارج کرده است.

وی از رایزنی با شورای شهر و استانداری کرمانشاه خبر داد تا خرید تجهیزات برای هوشمندسازی این تقاطع‌ها انجام شود.

برنامه ریزی برای 168 هکتار زمین سراب قنبر

شهردار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به اخرین وضعیت سراب قنبر اشاره کرد و با بیان اینکه این منطقه سه سال در فرآیند تحویل زمین به شهرداری بود، اظهار کرد: ظرف مدت 25 روز صورتجلسه تحویل زمین به شهرداری امضا و به راه و شهرسازی ارسال شد.

رضایی ادامه داد: قرار است زمین 168 هکتاری در سمت راست سراب قنبر به شهرداری واگذار شود و برای سمت چپ که باغات منطقه است نیز برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: طرحی که برای سراب قنبر داریم به مناقصه رفته و به زودی خبرهای خوبی خواهیم شنید که بار گردشگری شهر کرمانشاه از سمت شمال شهر کاهش یابد.

590 هزار مترمربع آسفالت در معابر اصلی شهر

شهردار کرمانشاه در ادامه از حدود 40 هزار تن آسفالت ریزی در این مدت در نقاط مختلف شهر کرمانشاه خبر داد و بیان کرد: این کار در عین محدودیت‌های مالی و با روش‌های ابتکاری انجام شد.

رضایی با بیان اینکه ما یک عنوان "تراش و ترمیم" را به عملیات آسفالت در نقاط اصلی شهر اضافه کردیم، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح حدود 590 هزار مترمربع آسفالت در مناطق اصلی سطح شهر انجام شد و بدون اینکه آسفالت این مناطق روکش شود، از سطح سرویس بالایی برخوردار شد.

وی تاکید کرد: این در حالی است که این 590 هزار متر مربع اسفالت، در روش‌های عادی نزدیک به 60 هزار تن آسفالت نیاز داشت.

قطار شهری با سرعت اجرا می‌شود

شهردار کرمانشاه از آخرین وضعیت پروژه قطار شهری هم یاد کرد و ادامه داد: این پروژه اکنون در دو جبهه و با شدت زیاد در حال کار است.

به گفته این مسئول، کار حفاری تونل‌ها نیز انجام شده و اکنون شهر کرمانشاه صاحب تونل است.

تله‌کابین و شهربازی در دستور کار هستند

رضایی به پروژه تله‌کابین که سال‌هاست برای جذب سرمایه‌گذار در آن تلاش می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: در حال طی سلسله مراتب برای جذب سرمایه‌گذار در این طرح هستیم.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: تله‌کابین اکنون یک اختلاف بین‌المللی با شرکت خارجی دارد.

وی ادامه داد: تله کابین، سراب قنبر و شهربازی کرمانشاه سه پروژه اصلی هستند که برای مرحله اول سرمایه گذاری در شهر کرمانشاه در دستور کار داریم.

رضایی از آخرین وضعیت شهربازی کرمانشاه هم یاد کرد و افزود: پرونده شهربازی اکنون در دادگاه است و این شهربازی پلمب شده بود و منتظر صدور حکم برای آن هستیم.

شهردار کرمانشاه یادآوری کرد: در بعد عمرانی برای ساماندهی ورودی‌های شهر و حاشیه قره‌سو نیز برنامه داریم.

تقاطع ده‌مجنون قبل از 22 بهمن افتتاح می‌شود

رضایی در خصوص تقاطع غیرهمسطح ده مجنون نیز افزود: به این دلیل کار نمود چندانی در شهر ندارد که عرشه آن فلزی است و در کارگاهی در تهران در حال ساخت است که کار اصلی آنجا صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روند اجرای این پروژه طی یک یا دو ماه آینده سریع‌تر خواهد بود، پیش بینی کرد این تقاطع قبل از 22 بهمن امسال به بهره‌برداری برسد.

ترافیک پارکینگ شهرداری فقط 15 درصد قابل بهبود است

شهردار کرمانشاه در ادامه از معضل ترافیک در محدوده پارکینگ شهرداری هم یاد کرد و افزود: مشکل این منطقه کلان است و فقط هفت تا هشت و در بهترین حال 15 درصد قابل بهبود است.

رضایی بیان کرد: دلایل ترافیک این منطقه متعدد است و از بنزین هزار تومانی تا نبود وسایل نقلیه انبوه‌بر را شامل می‌شود.

وی گفت: خود پزشکان نیز از این وضعیت خسته هستند و قرار است ساختمان‌های پزشکانی خارج از این محدوده ساخته شود.

با تیم کنونی هم اهدافم پیش می‌رود

وی سپس از تغییر و تحول در نیروهای شهرداری یاد کرد و افزود: قانونی در سال 96 ابلاغ شد که بر اساس آن پرسنلی که قرارداد کارگری دارند نمی‌توانند در شهردار سمت بگیرند و همین امر روند جابجایی ها را 40 تا 50 روز به تاخیر انداخت.

رضایی تاکید کرد: البته جابجایی‌ها جزئی بود و با همین تیم کنونی نیز می‌توانم اهداف و برنامه‌های شهرداری را پیش ببرم.

برنامه های فرهنگی مسجدمحور در سطح شهر داریم

رضایی از برنامه‌های فراهنگی شهرداری هم یاد کرد و افزود: در حال حاضر هر پنجشنبه و جمعه در هر هشت منطقه برنامه‌های متنوع برای مردم داریم که عمدتا مسجد محورند.

وی با بیان اینکه هدف ما تبدیل کردن مساجد به کانون‌های اجتماعی است، بیان کرد: این ذهنیت که کاربری مساجد فقط برای فاتحه است درست نیست.

شهردار کرمانشاه از رایزنی با گروه‌های فرهنگی و هنری برای اجرا برنامه در سطح شهر نیز خبر داد.

وی گفت: همچنین در بعد فرهنگ، روی برندینگ کرمانشاه هم کار می‌کنیم که دربخش‌های مختلف غذا، موسیقی، هنر، سنگ و آب و ... در کرمانشاه برندسازی کنیم.

کرمانشاه به شیوه سال 74 اداره می‌شود

وی با اشاره به رویکرد و نوع نگاه شهرداری به عرصه‌های مختلف، ادامه داد: در بعد مدیریت شهر نیاز به تغییر رویکرد می‌بینیم زیرا اگر قرار بود روش‌های گذشته جواب بدهد تا الان جواب داده بود.

رضایی از نیاز به یک تغییر روش اساسی در اداره شهر یاد کرد و افزود: با احساس این نیاز از یکسال قبل برای ورود به شهرداری اعلام آمادگی کردم.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: از زمان سرپرستی، در دفتر کاری خود تیم‌هایی را مسئول بررسی این موضوع کردم که چرا شهرهایی هستند که با ما فاصله دارند و لیستی از جواب‌ها روی میز من آمد.

وی نحوه اداره شهر به شیوه سنتی را از جمله این دلایل دانست و ادامه داد: کرمانشاه به همان شیوه سال 1374 اداره می‌شود، فقط با مقیاس بزرگتر.

به گفته شهردار کرمانشاه، هنوز روند صدور پروانه، ثبت و بایگانی اطلاعات و تبدیل اطلاعات به تصمیم و ... سنتی است و هیچ مدیری در حوزه شهرداری این امکان را ندارد که با یک درخواست به اطلاعات جامع دسترسی پیدا کند و بر اساس آن تصمیم بگیرد.

رضایی وابستگی درامدهای شهرداری به ساخت و سازها را از دیگر دلایل فاصله کرمانشاه با سایر شهرها دانست.

وی گفت: به علاوه شهر کرمانشاه بلاتکلیف است، هیچ برنامه‌ای نداریم که هر شهرداری که می‌آید بخواهد آن را اجرا کند بلکه هر شهرداری که می‌آید با برنامه‌ای که دارد شهر و شهرداری را به یک سمت می‌کشد.

تدوین استراتژی 20 ساله توسعه شهری برای کرمانشاه

شهردار کرمانشاه از تدوین نقشه CDS (استراتژی توسعه شهری) شهر کرمانشاه خبر داد که قرار است در قالب برنامه‌های پنج ساله و یک افق 20 ساله اجرا شود.

رضایی با بیان اینکه این برنامه از نیمه سال 96 قابلیت اجرا دارد و تا سال 1416 در آن دیده شده، تصریح کرد: این برنامه از سال 97 ملاک بودجه ریزی و برنامه نویسی خواهد شد.

وی معتقد است، در این برنامه همه سرفصل‌های امور شهر از بعد مشارکت، عمرانی، فضای سبز و ... دیده شده است.

شهردار همه خط مشی‌ها هستم

شهردار کرمانشاه در ادامه به رویکرد سیاسی خود نیز اشاره و تصریح کرد: از نظر سیاسی خط مشی خود را دارم اما این خط مشی در عملکرد حوزه شهرداری من مشاهده نخواهد شد.

رضایی یادآوری کرد: رویکرد من موضعی معتدل با تحت پوشش قرار دادن همه طرز تفکرها است و من شهردار همه مردم هستم.

گزارش دروغ به مردم نمی‌دهیم

وی اظهار کرد: در ارتباط با رسانه‌ها رویکرد ما دو جانبه و سازنده است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه توقع تعریف و تمجید از رسانه‌ها نداریم و ندیدن غفلت‌های بزرگ را همراهی رسانه‌ها نمی‌دانیم، عنوان کرد: از رسانه‌ها توقع داریم با نقد منطقی، سازنده و مستدل آنچه که از جشم ما دور مانده، بدون آنکه سیاه‌نمایی شود را اطلاع رسانی کنند.

وی صداقت با مردم را وظیفه شهرداری دانست و تصریح کرد: گزارش دروغ به مردم نخواهیم داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار