با موافقت سخنگوی قوه قضائیه صورت گرفت
تابناک: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت سخنگوی قوه قضائیه، سازمان قضایی نیروهای مسلح موظف به پرداخت دیه 129 نفر از کشاورزان شرق اصفهان شد.
کد خبر: ۲۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 25 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام احمد سالک در مورد تعیین تکلیف پرونده کشاورزان شرق اصفهان و پیگیری وی از این مسئله اظهار کرد: بحث خشکسالی در بیش از 14 استان کشور آثاری را برای کشاورزان و باغداران به جای گذاشته که یکی از این استان‌های درگیر این قضیه استان اصفهان است که امسال وارد هشتمین سال خشکسالی آبی شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئله خشکسالی کشاورزان را با مشکلات زیادی رو‌به‌رو کرده است، افزود: یکی از این حوادث تلخ حادثه شرق اصفهان بود که بسیاری از خانواده‌های آن منطقه که بیشتر هم از خانواده‌های شهدا و ایثارگران بودند را درگیر کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک سری از مردم منطقه شرق در پی درگیری که با تحریک عده‌ای صورت گرفت با نیروی انتظامی درگیر و آسیب دیدند و شکایتی از نیروی انتظامی توسط مردم صورت گرفت که منجر به دادگاه و حکم دیوان عالی شد که دیه 129 نفر از آسیب‌دیدگان پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع با اعتراضاتی نیز همراه بود، اضافه کرد: در پی دیداری که اواخر فروردین ماه با غلامحسین اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه و نیز سردار حسین اشتری فرمانده انتظامی ناجا در مشهد مقدس داشتم، جلسه‌ای تشکیل دادیم که رسیدگی به این موضوع را خاتمه دهیم.

سالک گفت: 31 فروردین ماه در پی آن دیدار و به درخواست اینجانب جلسه‌ای با حضور سردار حسین اشتری فرمانده انتظامی کشور و نیز سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام علی هادیان دادستان نظامی استان اصفهان و حسین صادق‌زاده وکیل پرونده شرق اصفهان در دفتر سخنگوی قوه قضاییه تشکیل شد.

وی افزود: در پی این جلسه مصوبه نیروی انتظامی قبول و اجرای حکم دیوان عدالت انجام پذیرفت، حتی در پی این حادثه برای 10 نفر از نیروهای انتظامی که مجروح شده بودند، درخواست دیه داده شد که مورد قبول واقع شد و موضوع خاتمه یافت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح موظف به پرداخت دیه به کشاورزان شرق اصفهان شد.

وی با بیان اینکه این اقدام چندین مزایا داشت، افزود: یکی از مزایای این کار این است که دیه هر سال در حال افزایش است و این تعیین تکلیف سبب شد که به قیمت بیمه سال 93 بیمه کشاورزان و آسیب‌دیدگان پرداخت می‌شود.

سالک همچنین ادامه داد: این اقدام از بحران‌های بالقوه و نیز سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری و آرامش به خانواده‌های مصدومان شرق اصفهان برگشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار