رئیس پارک علم و فناوری همدان از پیگیری برای شکل‌گیری و تشکیل یک صندوق به نام "صندوق پژوهش و فناوری" در استان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۲۷۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 03 August 2016
رئیس پارک علم و فناوری همدان از پیگیری برای شکل‌گیری و تشکیل یک صندوق به نام "صندوق پژوهش و فناوری" در استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فارس، مجید کزازی ظهر امروز در نخستین نشست مشترک مدیران دستگا‌ه‌های اجرایی و مدیران شهرک‌های دانش‌بنیان استان همدان اظهار کرد: فرآیند خلق ایده تا تبدیل آن به محصول قابل فروش و هزینه‌کرد فروش محصول برای ایجاد و گشایش نوآوری و فناوری امری خوشایند و مبارک است که روز به روز در کشور به وسیله شرکت‌های دانش‌بنیان در حال گسترش است.

وی با اشاره به شعار سال در خصوص اقتصاد مقاومتی که وظیفه پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را دوچندان کرده است افزود: در خصوص فناوری و نوآوری نقش این شرکت‌ها به مانند موتوری است که می‌تواند برای ایجاد و رونق فرآیند تکنولوژی و همچنین ایجاد ظرفیت تلاش و اهتمام کند.

رئیس پارک علم و فناوری همدان با اشاره به تعامل و تسریع فرآیند تولید با حضور مسؤولان استان و مدیران این شرکت‌ها در این گونه نشست‌ها گفت: وجود هر شرکت دانش‌بنیان می‌تواند در رشد و بالندگی کشور و کاهش نرخ بیکاری نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: در حمایت از این شرکت‌های دانش‌بنیان باید گفت هر کدام از این شرکت‌ها می‌توانند کار و فعالیت خود را در خارج از کشور متمرکز کنند ولی همواره برای رونق اقتصادی استان هنوز با وجود موانع  در پای کار باقی مانده‌اند.

کزازی در خصوص ارائه تسهیلات و امکانات پارک علم و فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: این حمایت‌ها زیر نظر قانون با نظارت مالی و فنی بر عهده پارک علم و فناوری استان است.

وی ادامه داد: حمایت‌های مالی پارک علم و فناوری استان از شرکت‌های دانش‌بنیان از صندوق نوآوری و شکوفایی کشوری اخذ می‌شود که باید گفت این صندوق بیشتر یک بنیاد مالی است نه صندوق حمایتی که چارچوب کشوری دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه پارک علم و فناوری همدان مجدانه پیگیر ایجاد یک صندوق با نام «صندوق پژوهش و فناوری» در استان است، خاطرنشان کرد: برای شروع و رونق این کار باید همه مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و مسؤولان اجرایی مشارکت کنند تا 51 درصد از اعتبار این صندوق از بخش خصوصی تأمین شود.

وی بیان کرد: پیگیر معافیت مالیاتی و حمایت‌های مالی براساس قانون برای شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی پارک علم و فناوری که به گفته مدیران این شرکت‌ها موجب ایجاد مشکلات و موانعی برای تولید شده است، هستیم.

کزازی در خصوص ارائه تسهیلات پارک علم و فناوری استان در زمینه خدمات آموزشی، کارگاهی و نمایشگاهی اظهار کرد: برای کسانی که کالاهای خود را در خارج از کشور به صورت نمایشگاه‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند به جز تسهیلات اسکان و ایاب و ذهاب مخارج آن تا 70 درصد به پارک علم و فناوری استان محول می‌شود.

وی افزود: براساس تفاهم نامه پارک علم و فناوری و دانشگاه علم و صنعت برای استفاده از شبکه آزمایشگاهی این دانشگاه تا 50 درصد تخفیف استفاده از تسهیلات تعیین شده است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از این مزایا استفاده کنند.

گفتنی است در این نشست هر یک از نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص حوزه‌های عمران و ساختمان، برق و الکترونیک، شیمی و نانو، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تجهیزات پزشکی و دارو و همچنین در حوزه کشاورزی، زیست فناوری و انرژی نو به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات و مسائل خود با حضور مسؤولان اجرایی استان در این زمینه پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار