معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران از برنامه‌ریزی اوقات فراغت تابستانی برای بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز تهرانی خبر داد.
کد خبر: ۲۶۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 29 July 2016
تقی ابوطالبی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، در خصوص «فعالیت‌های تابستانی آموزش و پرورش شهر تهران»، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، بحث گسترش فعالیت‌های تربیتی در مدارس و آسیب‌های اجتماعی موجود و با توجه به اینکه شعار آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی جدید که «بحث شناسایی آسیب‌های اجتماعی است»، فعالیت‌های اوقات فراغت امسال را متمایز با سال‌های گذشته در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: امسال برای نیمی از دانش‌آموزان شهر تهران یعنی بیش از 500 هزار دانش‌آموز برنامه‌هایی داریم که برای 250 هزار دانش‌آموز به صورت غیرحضوری و مجازی است.

ابوطالبی تصریح کرد: 250 هزار دانش‌آموز فعالیت‌های حضوری دارند که براساس آن، اردوگاه‌ها، کانون‌ها، مدارس، مراکز مشاوره و دارالقرآن‌ها را مجهز کرده‌ایم تا بتوانیم براساس نیازسنجی و نیازآفرینی، حرکت کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در تشریح فعالیت‌های تابستانی شهر تهران اظهار داشت: نیازهای دانش‌آموزان را در نظر گرفته‌ایم و اینکه اوقات فراغت فرصتی است که دانش‌آموز می‌تواند فعالیت‌های مطابق علاقه خود را انجام دهد.

وی بیان داشت: این طور نیست که فعالیتی از پیش تعیین شده و بدون نیاز نوجوانان و جوانان ارائه کنیم، بلکه ضمن نیازسنجی در مدارس و کانون‌ها، نیاز آفرینی نیزکرده‌ و داشته‌های خود را به دانش‌آموزان اعلام کرده‌ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: در اردوگاه‌ رامسر 16 دوره اردویی، در اردوگاه شهید چمران و ماهدشت کرج نیز فعالیت‌های ویژه‌ای برای 15 هزار دانش‌آموز در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه معاون پرورشی و فرهنگی هر منطقه آموزش و پرورش مسؤول برنامه‌هاست و همه امور آن را رصد و کنترل می‌کند، گفت: کانون‌های محلی و منطقه‌ای را درنظر گرفته‌ و مدارس را به عنوان کانون مطرح کرده‌ایم.

ابوطالبی در خصوص «دریافت هزینه فعالیت‌های تابستانی از خانواده‌ها»، تصریح کرد: بخش زیادی از هزینه‌ها را آموزش و پرورش پرداخت می‌کند و بخش کمی از هزینه‌ها نیز مانند هزینه رفت و آمد و یا تغذیه توسط خانواده‌ها تأمین می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر طبق برآورد صورت گرفته حجم برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی، نزدیک به 2 میلیارد تومان هزینه در بردارد که در ابتدای کار، 400 میلیون تومان برای آن تأمین اعتبار شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار