نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان در جمع دانش‌آموزان استان قزوین گفت: دشمنان اسلام، قرآن، اهل‌بیت(ع)، کشور و نظام با همه ارزش‌های دینی و اسلامی در جنگ هستند و جوان‌ها در نوک پیکان این جنگ قرار دارند.
کد خبر: ۲۶۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 28 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه همدان در جمع دانش‌آموزان استان قزوین که در دوره یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی در اردوگاه ابوذر استان همدان شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: دشمنان اسلام، قرآن، اهل‌بیت(ع)، کشور و نظام با همه ارزش‌های دینی و اسلامی در جنگ هستند و جوان‌ها در نوک پیکان این جنگ قرار دارند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌‌محمدی تصریح کرد: آن‌ها می‌دانند که به انحراف کشیدن جوان‌ها در به خطر انداختن کشورها و از میان بردن آن چقدر اهمیت دارد و دشمن امروز بر روی این موضوع سرمایه‌گذاری کرده‌ است.

وی ادامه داد: جوانان به خوبی باید این اوضاع خطرناک را رصد کنند و در مقابل آنها ایستاده و نقشه های آنها را خنثی نمایند.

همچنین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین نیز در این مراسم، با بیان اینکه ما سه نوع جهاد داریم، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام‌(ص) بعد از جنگ و تحمل سختی‌های آن به همراهانشان فرمودند که جهاد اصغر به پایان رسیده و آنچه که از این پس در پیش داریم جهاد اکبر است.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) جهاد اکبر را مبارزه با نفس معرفی می‌کنند، تصریح کرد: به تعبیر رسول اکرم(ص) جهاد اصغر همان جنگ نظامی و میدانی با دشمن است و امروز دشمنان اصلی ما امریکا و اسرائیل هستند و اینکه رهبری تأکید می‌کنند که اگر اسرائیل غلطی بکند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم، مصداق بارز جنگ نظامی و جهاد اصغر است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه جهاد اصغر را کسانی می‌توانند با موفقیت انجام دهند که در جهاد اکبر موفق باشند، ادامه داد: آن کسانی که خودشان را ساخته‌اند، تحت تأثیر حیله‌های شیطانی قرار نمی‌گیرند و جذب هوس و جاذبه‌های مادی دنیا نشوند، می‌توانند بر نفس‌شان غلبه کنند.

عابدینی گفت: نفس هم فرصت و هم تهدید به شمار می‌آید؛ اگر نفس بر انسان سوار و هوا و هوس مبنای تصمیم‌گیری شود، انسان به نابودی کشیده خواهد شد اما اگر انسان بر نفس خود سوار شود می‌تواند با بهره‌گیری از آن به مقاصد والای الهی برسد.

وی اضافه کرد: آنهایی که درکی از ابعاد مختلف دشمنی امریکا نداشته و دشمن شناسی درستی ندارند، فهم و درک عقلی را برای مقابله با دشمن از دست می‌دهند.

امام‌ جمعه قزوین جهاد کبیر را نوع سوم جهاد معرفی و با بیان اینکه منظور از جهاد کبیر متقی شدن است، افزود: متقی بودن یعنی به صورت کامل تحت فرمان الهی باشیم و هیچگاه از دستورات الهی سرپیچی نکنیم.

عابدینی به احادیثی در خصوص تقوا اشاره و تأکید کرد: امام صادق (ع) فرموده: «تقوا یعنی خدا هر جا که می‌خواهد انسان را ببیند، آنجا باشد و هر کجا که نمی‌خواهد انسان را ببیند، آنجا نباشد» این تفسیر از تقوا بسیار جامعه و مهم است و باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی بیان کرد: انسان متقی کسی است که همواره بر عهد و پیمانی که با خداوند بسته استوار و محکم است و هیچگاه عهد شکنی نکرده و همواره ربانی زندگی می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین مطرح کرد: حضور در صحنه‌هایی که کشور و نظام به آن نیازمندند، حضور در مساجد، نمازهای جمعه، کمک به نیازمندان و یاری رساندن به پدر و مادر، احترام به اساتید و زنده نگهداشتن یاد و دنبال کردن اهداف شهدا از مصادیق عهد و پیمان انسان با خدای متعال است.

عابدینی با تأکید بر اینکه کسی که عهد و پیمان‌ها را با خداوند رعایت می‌کند، موفق خواهد شد، تصریح کرد: چنین انسانی در حال بندگی کردن است و مشکلاتی که امروز جامعه با آن دست به گریبان است و منجر به از هم پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود، به خاطر بندگی نکردن، دوری از تقوا و شکست عهد و پیمان‌ها با خداوند است.

وی بصیرت را از ویژگی‌های انسان مؤمن و باتقوا دانست و بیان کرد: انسان بصیر کسی است که به موقع تشخیص بدهد؛ مردم کوفه نتوانستند به موقع تشخیص بدهند و ابن زیادها و دشمنان دین از بی‌بصیرتی مردم استفاده کرده و بر آن‌ها مسلط شدند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امروز هم ابن‌زیادهای فراوانی وجود دارند، یادآور شد: ابن‌زیادهای زمان ما می‌خواهند میدان را از کسی که پرچم کربلا و امام حسین(ع) را در دست دارد بگیرند و مردم را به سمت و سویی ببرند که منافع آنها اقتضا می‌کند و برای مقابله با چنین پدیده‌هایی نیازمند بصیرت هستیم.

عابدینی قرآن را معدن بصیرت بخشی دانست و گفت: هر چه قرآن را بیشتر درک کنیم و با آن انس و علاقه پیدا کنیم، به همان اندازه صاحب فهم، درک و نگرش دقیق خواهیم شد.

گفتنی است، دوره یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی استان قزوین با هدف تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی، یادبود شهدای مدافع حرم و با شعار مدرسه انقلابی، دانش آموز انقلابی و با رویکرد دانش آموز محوری برای تربیت فرماندهان واحدهای بسیج دانش آموزی پیشگام در سطح دبیرستان‌های استان قزوین و با حضور 140 دانش آموز بسیجی در اردوگاه ابوذر همدان از دوم تا هفتم مرداد ماه سال جاری با حضور اساتید مجرب استانی و کشوری برای آموزش مهارتی و تشکیلاتی در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار