همدان با وجود یک هزار و 800 اثر تاریخی و طبیعی ولی مهجور مانده است که این خلاء ضرورت اطلاع رسانی از ظرفیتهای موجود توریستی این استان را بیشتر نشان می دهد.
کد خبر: ۲۶۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 28 July 2016
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همدان با وجود یک هزار و 800 اثر تاریخی و طبیعی ولی مهجور مانده است که این خلاء ضرورت اطلاع رسانی از ظرفیتهای موجود توریستی این استان را بیشتر نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، امیر خجسته در جریان بازدید از طرح پیاده راه خیابان بوعلی شهر همدان وجود جاذبه های تفریحی، تاریخی و توریستی، راه اندازی خطوط ریلی، وجود فرودگاه بین المللی، شرایط اقلیمی مناسب و فاصله 2 ساعته همدان به هشت استان مجاور را مهمترین مزیت های این استان در زمینه گردشگری برشمرد.

وی گفت: هم اینک حدود 10 هتل در همدان در حال احداث است و مکان اسکان مسافران و گردشگران نیز در حال ساماندهی است با این وجود بحث گردشگری باید ملموس تر از گذشته پیگیری شود.

نماینده همدان در خانه ملت از صدا و سیمای استان همدان خواست همانند سایر استانها در زمینه تبلیغ جاذبه های تفریحی و توریستی این استان برنامه هایی تهیه و پخش کند.
خجسته اظهار کرد: تقویت حوزه گردشگری، رونق اشتغال را در پی دارد بگونه ای که با ورود هر توریست به استان هشت شغل ایجاد می شود.

وی با ذکر اینکه مجمع نمایندگان استان تقویت حوزه گردشگری را در اولویت قرار دادند گفت: تبلیغات برای جذب توریست کمرنگ است که باید این موضوع بررسی و اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی درباره پیاده راه شدن خیابان بوعلی نیز گفت: پیش از بازدید از این طرح نشستی با سازمان نظام پزشکان برگزار شد و آنها دغدغه هایی درباره این طرح داشتند ولی با بازدید از این طرح می توان اعلام کرد که مردم و کسبه فعال در این خیابان نباید نگرانی و دغدغه ای داشته باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: با اجرای این طرح ارزش افزوده بسیاری از سکونتگاهها و اماکن تجاری این منطقه افزایش یافته و به طور حتم درآمد نیز افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: یکی از مزیت های برجسته این طرح توجه به مباحث زیر ساختی و خدماتی است بگونه ای که امکانات مورد نیاز تا 200 سال آینده هم پیش بینی شده است.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: میدان اصلی و مرکزی شهر همدان یکی از آثار تاریخی و کم نظیر جهان است چون 6 خیابان از آن منشعب می شود.

خجسته افزود: با توجه به اقدامهای صورت گرفته توسط شهرداری در خیابان بوعلی همدان می توان امیدوار بود که این خیابان به مرکز توریستی همدان تبدیل شود.

طرح پیاده راه خیابان بوعلی به مساحت 20 هزار متر مربع با پیش بینی اعتبار 70 میلیارد ریال در حال اجرا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار