استاندار یزد گفت: تأمین آب شرب و مدیریت مصرف آب کشاورزی یکی از محورهای توسعه و ضروری‌ترین نیاز استان است.
کد خبر: ۲۶۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 24 July 2016

به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی در نشست دوره‌ای فعالان علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان، با گرامیداشت روز «فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای» اظهار کرد: اجرایی شدن برجام اوج اقتدار و نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران است و موجب غرور مسلمانان در سراسر جهان شده است.

وی ادامه داد: برجام نقطه بسیار درخشان دولت تدبیر و امید و یک اتفاق تاریخی است که محدود به یک سال و دو سال گذشته نیست، بلکه یک مسئله 14 ساله است که در دولت یازدهم به بار نشست و جمهوری اسلامی ایران در چالش با پنج قدرت جهانی توانست پیروزمندانه خود را در سطح قدرت‌های جهانی مطرح کند.

استاندار یزد افزود: برجام سکوی ترقی ملت ایران و مسلمانان است که موجب افزایش توانمندی همه مسلمانان جهان در مبارزه با ظلم ستیزی و زیاده خواهی‌ها، شده است.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: پرونده برجام هنوز تمام نشده است و وقتی مبارزه میان حق و باطل و ظالم و مظلوم در جهان پایان یافت، پرونده برجام نیز بسته خواهد شد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران روی مواضع خود قاطعانه ایستاده است و لازم است در این زمان به مردم روحیه دهیم  و قدرت مبارزه با استکبار را تقویت کنیم.

اجتناب از ایجاد تفرقه و اختلاف میان مردم

استاندار یزد با طرح این سئوال که طبق کدام توصیه اسلام به دنبال تفرقه هستید، بیان کرد: اگر فرمایش مقام معظم رهبری را قبول داریم، ایشان به شدت با دو قطبی شدن جامعه مخالف هستند و تأکید رهبر فرزانه انقلاب این است کسانی که برای دو قطبی شدن جامعه تلاش می‌کنند، این افراد ممکن است خواسته یا ناخواسته عوامل آمریکا باشند.

وی ادامه داد: وقتی آیۀ نورانی «وَ اعتَصِمُوا بِحَبلِ اللهِ جَمِیعًا وَ لـا تَفَرَّقُوا» قرآن مجید را می‌خوانیم یعنی از تفرقه دوری کنیم و به ریسمان خدا متوسل و یکی شویم و اگر از پیامبر اعظم (ص) تبعیت کنیم حضرت محمد (ص) همواره عقد اخوت و برادری میان مسلمانان ایجاد می‌کردند.

میرمحمدی افزود: ایجاد تفرقه و اختلاف خیانت به اسلام، انقلاب، نظام و مسلمانان است و همه باید در مسیر قرب الهی و خدمت به مردم گام برداریم و با به کاربردن رهنمودهای مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، علما و اندیشمندان ایران اسلامی که سرمایه بزرگ کشور هستند اخلاق و رفتار انسانی را در خود تقویت کنیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: هدف همه ما باید خدمت مؤثرتر به مردم، گشایش گره‌های زندگی آنها و تأمین رفاه و آسایش مردم، تقویت امنیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، همدلی، انسجام و همفکری برای مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب و مقاوم‌سازی ملت ایران در برابر آسیب‌های مختلف و تقویت استکبارستیزی مردم باشد و در مسیر تحقق اهداف عالی اسلام و نظام گام برداریم.

تأمین آب آشامیدنی مردم ضروری‌ترین نیاز استان

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح هشت محور اولویت‌دار دولت تدبیر و امید در استان و محورهای توسعه استان گفت: تأمین آب شرب و مدیریت مصرف آب کشاورزی یکی از محورهای توسعه و ضروری‌ترین نیاز استان است.

استاندار یزد ادامه داد: بهره‌برداری علمی از معادن و توسعۀ صنایع‌ هایتک و کم آب‌خواه، توسعه گردشگری، توسعه فرهنگ و هنر، توسعه کیفی مراکز علمی و پارک‌های علم و فن‌آوری، بهداشت و درمان، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست و انرژی به ویژه انرژی خورشیدی از دیگر اولویت‌ها و محورهای توسعۀ استان است که برای تحقق آنها تلاش کرده و خواهیم کرد.

میرمحمدی در پایان سخنان خود با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک جریان اقتصادی است و نباید در شعار خلاصه شود، اظهار امیدواری کرد: در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» دولت یازدهم با طرح‌ها و پروژه‌هایی که برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دست اقدام دارد، بتواند ابعاد این اقتصاد را در حوزه‌های مختلف اجرا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار