کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت – درمان شهرستان البرز، ضمن بیان اینکه کِرم‌های ضد آفتاب بر پایه ترکیبات آلی(شیمیایی) و غیرآلی(فیزیکی) هستند، گفت: کِرم ضد آفتابی که افراد استفاده می‌کنند باید مناسب نوع پوست آنان باشد و البته خیلی چرب نباشد.
کد خبر: ۲۶۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 21 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، بهاره شمس، با توصیه به اینکه بهتر است از کِرم‌های ضد آفتاب بر پایه آب یا بدون چربی (oil free ) استفاده کرد و تأکید به اینکه کِرم استفاده شده، ضد تعریق و قابل شستشو باشد؛ اظهارکرد: حدود 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب، باید از کِرم ضد آفتاب استفاده شود.

شمس درباره نکته مهم هنگام خرید و انتخاب کِرم ضد آفتاب، میزان فاکتور محافظت کِرم ( SPF یا SUN PROTECTION FACTOR) را بین 30 تا 50 دانست و اظهار کرد: بالاتر بودن میزان این فاکتور نقشی در افزایش حفاظت در مقابل نور ماورای بنفش (UV) ندارد و فقط جنبه تبلیغاتی دارد.

وی البته هشدار داد که پایین‌تر بودن این فاکتور باعث خواهد شد که محافظت لازم در مقابل تشعشعات ماورای بنفش را نداشته باشد.  

این کارشناس بهداشتی ضمن سفارش به مردم که هنگام خرید کِرم‌های ضد آفتاب به داشتن تاریخ تولید و انقضا، پروانه ساخت بهداشتی و تولید توسط شرکت معتبر توجه کنند، تصریح کرد: در صورت استفاده از کِرم ضد آفتاب وارداتی، باید برچسب اصالت و سلامت کالا از سوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت بر روی بسته‌بندی محصول پلمب شده، موجود باشد.

وی افزود: در این بر چسب، کد رهگیری اصالت کالا از طریق اینترنت یا پیامک تلفن همراه و یا تلفن ثابت، قابل پیگیری است.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت – درمان شهرستان البرز، تصریح کرد: کِرم ضد آفتاب مصرفی باید در مقابل هر دو نوع اشعه UVA , UVB دارای اثر حفاظتی باشد.
 
کِرم ضد آفتاب، خطرناک برای چشم

شمس در مورد چگونگی استفاده از کِرم ضد آفتاب، گفت: قبل از مصرف کِرم ضد آفتاب باید از کِرم مرطوب کننده یا کِرم ضد آفتاب محتوی مرطوب کننده استفاده کرد و ضد آفتاب، باید به تمام نقاط فاقد پوشش بدن مالیده شود.

این کارشناس بهداشتی هشدار داد که هرگز نباید کِرم ضد آفتاب را در اطراف چشم مالید، بلکه برای حفاظت از این قسمت، لازم است از عینک آفتابی استاندارد و مناسب استفاده کرد.
 
کِرم ضد آفتاب، دو ساعت مقابل آفتاب

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت – درمان شهرستان البرز، با بیان اینکه هر نوع کِرم ضدآفتاب، با هر عیاری، بیشتر از دو ساعت بر روی پوست موثر نیست؛ اظهار کرد: باید پس از دو ساعت، مالیدن آن بر نقاط مورد نیاز در بدن، تکرار شود.

به گفته این کارشناس بهداشتی، غوطه‌ور شدن در آب و انجام ورزش و فعالیت بدنی منجر به تعریق بدن، سبب پاک شدن ضد آفتاب می‌شود.

شمس هشدار داد که برف، آب دریا و حتی شن‌های ساحل، دارای خواص انعکاس دهنده تشعشعات ماورای بنفش نور خورشید بوده و می‌تواند سبب آفتاب سوختگی شود.

وی، آسیب‌های پوستی اشعه ماورای بنفش را شامل: برنزه، لکه لکه شدن و ایجاد چین چروک پوست و بور شدن موها برشمرد و گفت: تخریب سیاهی چشم، آب مروارید، سوختگی یا برف کوری، گلمژه و سرطان، از آسیب‌های چشمی ناشی از این اشعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار