گزارش رسانه‌های ترکیه حاکی است، ۲۶۲ تن از قضات و دادستان‌های ارتش به اتهام ارتباط داشتن با کودتای نافرجام اخیر تعلیق شده‌اند.
کد خبر: ۲۶۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱ 21 July 2016
شبکه تلویزیونی ان‌تی وی روز چهارشنبه گزارش داد، وزارت دفاع ترکیه در حال بررسی درباره ارتباط احتمالی همه قضات و دادستان‌‎های نظامی با کودتاچیان است و تاکنون ۲۶۲ تن از آنان تعلیق شده‌اند.

به گزارش پرس تی وی، این شبکه تلویزیونی به جزئیات بیشتری درباره این موضوع اشاره‌ای نکرد.

در کودتای نافرجام ارتش در تاریخ ۱۵ جولای (۲۵ تیر) دستکم ۲۳۲ تن کشته و صدها تن زخمی شدند.

شورای عالی آموزش ترکیه نیز تمامی استادان دانشگاه این کشور را ممنوع الخروج اعلام کرد. وزارت آموزش ترکیه ۱۵۲۰۰ نفر از پرسنل این وزارتخانه را در ارتباط با تلاش برای کودتا از کار برکنار کرد.

همچنین رسانه‌های دولتی ترکیه اعلام کردند شورای آموزش عالی این کشور خواستار استعفای روسای دانشگاه‌های دولتی شده است. گفته می‌شود تعداد این روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها هزار و ۵۷۷ نفر است.

همچنین به گفته مقامات ترکیه، تاکنون ۹۹ تن از حدود ۳۶۰ ژنرال عالی رتبه ارتش این کشور به دست داشتن در کودتای نافرجام اخیر متهم شده‌اند.

۱۴ ژنرال نیز هنوز در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برند.

در همین حال یکی از مقامات ترکیه که نمی‌خواست نامش فاش شود، گفت حدود ۹۰۰ افسر پلیس در شهر آنکارا، پایتخت این کشور، به اتهام ارتباط داشتن با هواداران فتح الله گولن شخصیت مذهبی مخالف دولت که در تبعیدی خود خواسته در امریکا به سر می‌برد، تعلیق شده‌اند.

به گفته وزیر دادگستری ترکیه در ارتباط با کودتای نافرجام اخیر در این کشور ۷ هزار نفر را بازداشت کرده است.

مقامات ترکیه مدعی هستند که گولن عامل کودتای اخیر بوده است؛ ادعایی که وی آن را رد می‌کند.

در پی کودتای نافرجام در ترکیه، مقامات این کشور تاکنون دهها هزار نفر ار کارمندان دولت را از سمت خود برکنار و صدها تن از نظامیان را به اتهام ارتباط داشتن با کودتا بازداشت کرده است؛ همچنین انتظار می‌رود که صدها تن دیگر بازداشت و مورد محاکمه قرار گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار