نخست‌وزیر ترکیه با اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز آنکارا هشدار داد پدافند هوایی این کشور هر پرنده‌ای را در آسمان آنکارا سرنگون خواهد کرد.
کد خبر: ۲۶۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶ 16 July 2016
 بینالی (بن علی) ایلدیریم نخست وزیر ترکیه نیمه شب گذشته از کودتای نظامی در این کشور خبر داد. وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان تی وی از یک شبه کودتا در ترکیه از سوی برخی عوامل ارتش خبر داد.

آخرین اخبار از کودتای ترکیه را در ادامه دنبال کنید:
 
06:19  بیمارستان استانبول اعلام کرد بیش از 150 نفر در وقایع روز جمعه مجروح شده‌اند.
 
06:13 نخست وزير تركيه: تاكنون بيش از 130 نفر در رابطه با كودتا دستگير شده اند. وی همچنین گفت اقدام کودتاگران از تروریست‌ها هم بدتر بوده است. او از مردم ترکیه خواست خیابان‌‌ها را ترک نکنند.
 
06:12 پخش شبکه سی‌ان‌ان ترک از سر گرفته شده و مجری این شبکه به استودیو بازگشته است. با این حال از پشت صحنه همچنان صدای داد و فریاد به گوش می‌رسد.
 
 06:10 همزمان با نشست خبری اردوغان انفجار بسیار شدیدی استانبول را به لرزه درآورد.
 
06:05 مقامات امنیتی ترکیه مدعی شدند کودتاچیان همچنان در تلاش هستند با حمله به محل حضور اردوغان، وی را هدف قرار دهند. 
 
06:05  اردوغان در اولین سخنرانى رسمى خود گفت: ارتش را پاکسازی می‌کنیم/ یک مجموعه کوچک در نیروهای مسلح وحدت مردم ترکیه را هدف قرار داده بود./این مجموعه از موجودیت موازی ترکیه (احتمالا گولن) دستور میگیرد. عاملان این اقدام خیانتکارانه تاوان سنگینی خواهند پرداخت. /حکومت ما بر اساس خواست و اراده مردم انتخاب شده، اما گروهی تلاش میکنند علیه این حکومت کودتا کنند. حتی اگر به قیمت جانمان تمام شود با این گروهک خائن مقابله میکنیم /ترکیه دیگر ترکیه قدیم نیست ... ترکیه جدید تصمیم خود را گرفته ... ما در فرودگاه آتاتورک هستیم که تا چند هفته پیش مورد هدف حمله تروریستی داعش قرار گرفته بود. موجودیت موازی نیز تا چند ساعت پیش این فرودگاه را هدف قرار داده بود و تلاش کرده بود آن را اشغال کند.
 
بمباران آنکارا توسط جنگنده‌های ارتش/ ورود هواپیمای اردوغان به استانبول و شعله‌ور شدن دوباره درگیری‌ها/ نشست خبری اردوغان در فرودگاه آتاتورک + تصاویر و فیلم
 
کودتاچی ها تلاش کرده بودند محل حضور مرا  هدف قرار دهند. بعد از اینکه من مارماریس را ترک کردم، آن‌ها به تصور حضور من، آنجا را بمباران کردند./ فرماندهانی در ارتش هستند که دستوراتشان را ار پنسیلوانیا (محل اقامت گولن) در آمریکا دریافت میکنند./ به ارتش ترکیه میگویم که شما ارتش محمد هستید و اجازه نمیدهم اسلحه خود را به روی مردم بگیرید... آنهایی که این اقدام را انجام داده اند بدانند که پشیمان خواهند شد. بهتر است تسلیم شوند./ از امروز اقدام به پاکسازی ارتش و کشور از گروهک های تروریستی موازی خواهیم کرد... شما از سلاح ارتش ترکیه استفاده کرده و آن را به روی مردم ترکیه قرار داده اید./مشرق
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :