سرپرست گمرک ملایر گفت: صادرات انواع کالا از گمرک این شهرستان در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال 92 رشد منفی داشت.
کد خبر: ۲۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 21 April 2015
سرپرست گمرک ملایر گفت: صادرات انواع کالا از گمرک این شهرستان در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال 92 رشد منفی داشت.

به گزارش ایرنا ؛ ناصر ترکاشوند افزود: سال 93 انواع کالا به وزن خالص حدود 227 هزار تن با ارزش دلاری 54 میلیون دلار و ارزش ریالی بیش از یک هزار و 420 میلیارد ریال از گمرک ملایر به کشورهای هدف صادر شد.

وی اظهار کرد: این در حالیست که میزان صادرات از گمرک ملایر نسبت به سال 92 از نظر وزنی 38 درصد، از نظر دلاری 25 و از نظر ریالی 20 درصد کاهش داشت.

وی دلیل عمده روند نزولی صادرات از گمرک ملایر را اوضاع نابسامان کشورهای عمده هدف چون عراق و اوکراین، بروز جنگ های داخلی در کشورهای منطقه و ظهور گروهک های تروریستی، تحریم ها و عدم برگشت ارز به کشور و پایین بودن قیمت تمام شده برخی کالاهای صادراتی چون کشمش در کشورهای هدف عنوان کرد.

ترکاشوند ادامه داد: 13 نوع کالا چون انواع کشمش، سیمان، کلینکر، پارافین جامد، وازلین بهداشتی، وازلین غیر گرید دارویی، تفلون، سیلیس، انواع میخ آهنی، خرمای مضافتی، پسته خندان و البسه از گمرک این شهرستان به 19 کشور هدف صادر شد.

وی روسیه، رومانی، عراق، سوریه، بلاروس، اوکراین، پاکستان، امارات، قزاقستان، مالزی، چین، هند، اتیوپی، صربستان، لهستان، مجارستان، کانادا، الجزایر و گرجستان را از کشورهای هدف صادراتی برشمرد که انواع کالاها از گمرک ملایر به این کشورها صادر شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته سیمان، کلینکر و انواع کشمش حجم عمده صادرات کالا از گمرک ملایر را به خود اختصاص داد که عمده این کالاها به کشورهای عراق، اوکراین و روسیه صادر شد.

سرپرست گمرک ملایر در عین حال از افزایش میزان صادرات کشمش ملایر به کشورهای هدف خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته انواع کشمش به وزن خالص 22 هزار و 800 تن و به ارزش دلاری 36 میلیون و 434 هزار دلار و ارزش ریالی 965 میلیون ریال از گمرک ملایر صادر شد.

ترکاشوند ادامه داد: میزان صادرات انواع کشمش در سال 93 از نظر وزنی 16 درصد و از نظر ریالی هفت درصد نسبت به سال قبل رشد داشت که از نظر دلاری با رشد چهار صدم درصدی تغییر محسوسی را نداشت.

پس از همدان، ملایر دومین شهرستان این استان است که دارای گمرک است و سالیانه بیش از 300 هزار تن انواع کالا از طریق این گمرک به کشورهای هدف صادر می شود.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر که از قطب های تولید محصوب کشمش کشور بشمار می رود در فاصله 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

 

 

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار