معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه جهانی شدن لالجین به عنوان شهر سفال ایران نتیجه وفاق و همدلی بود، عنوان کرد: برای حفظ ارزش کار باید تلاش‌های بیشتری انجام شود.
کد خبر: ۲۵۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 10 July 2016
معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه جهانی شدن لالجین به عنوان شهر سفال ایران نتیجه وفاق و همدلی بود، عنوان کرد: برای حفظ ارزش کار باید تلاش‌های بیشتری انجام شود.

به گزارش ایسنا، محمودرضا عراقی در جمع خبرنگاران، درخصوص چگونگی جهانی شدن لالجین اظهار کرد: میراث فرهنگی به عنوان لیدر و متولی این کار تلاش‌های زیادی انجام داده است به طوریکه استارت استفاده از پتانسیل‌ها در اختیار بخش دولتی است و در ادامه بخش‌های خصوصی نیز وارد کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه تلاش‌هایی که در زمینه امور مدیریتی انجام می‌شود، کمتر از کارهای سازه‌ای است، عنوان کرد: صنایع دستی یکی از اولویت‌های مهم میراث فرهنگی خواهد بود.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه یک سوم صنعت استان صنایع‌دستی است، افزود حمایت‌های استان از میراث فرهنگی بیش از پیش خواهد بود.

عراقی با تاکید بر اینکه باید از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم، تصریح کرد: برای شناساندن همدان باید غبار را از روی این نگین پاک کنیم.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی لالجین یک اتفاق مهم برای استان همدان است، عنوان کرد: از این پس علاوه بر علیصدر، لالجین نیز یک برند گردشگری برای استان خواهد بود به طوریکه این فرصت باید تقویت شود و میراث فرهنگی هم باید برنامه‌های خود را برای ماندگاری این افتخار ارائه کند.

عراقی در ادامه با اشاره به اینکه با کلنگ‌زنی‌های متعدد پروژه‌ها، بودجه‌ای برای راه‌آهن نمانده است، اظهار کرد: راه‌آهن همدان- تهران همیشه در اولویت قرار داشته اما آنگونه که باید برای آن بودجه اختصاص پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبارات مناسب پروژه راه‌آهن غرب و همدان- تهران جزء اولویت‌ها خواهند بود و هرگز کمرنگ نمی‌شوند

معاون استاندار همدان در خصوص وضعیت گنجنامه و صدور مجوزها برای ساخت و ساز در این مکان نیز گفت: سعی می‌کنیم تعداد صدور مجوزها را کم کنیم به طوریکه به دنبال صدور مجوز برای سایر مکان‌های گردشگری در  راستای توجه بیشتر به گردشگری هستیم.

وی با بیان اینکه برای حفظ هویت گنجنامه باید صدور مجوزها را کاهش دهیم، افزود: در سفر رئیس جمهور به استان همدان طرحی برای پیوستن فاضلاب گنجنامه به فاضلاب شهری تصویب شد اما به علت یکسری مسائل هنوز عملیاتی نشده است.

عراقی با بیان اینکه این موضوع با بهداشت و سلامت مردم سروکار دارد، خاطرنشان کرد: تنها راه حل شدن مشکل این فاضلاب وصل شدن به فاضلاب شهری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار