عضو شورای شهر همدان از راه‌اندازی اتوبوس گردشگری در ایام تابستان در همدان خبر داد و گفت: بلیت‌های کاغذی اتوبوس تا پایان شهریور امسال اعتبار دارد.
کد خبر: ۲۵۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 24 June 2016
عضو شورای شهر همدان از راه‌اندازی اتوبوس گردشگری در ایام تابستان در همدان خبر داد و گفت: بلیت‌های کاغذی اتوبوس تا پایان شهریور امسال اعتبار دارد.

به گزارش تسنیم، کامران گردان شامگاه چهارشنبه در کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان اظهار داشت: 20 اتوبوس توسط سازمان اتوبوسرانی بازسازی شده و با هزینه کامل و براساس نظر کارشناسی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از اتوبوسهای بخش خصوصی مربوط به خطوط پایین شهر است، افزود: این اتوبوسها دچار فرسودگی هستند و این امر سبب شده تا در بین مردم نارضایتی ایجاد کند.

گردان با بیان اینکه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با واگذاری 20 دستگاه اتوبوس با شرایط مزایده موافقت می‌کند، اظهار داشت: سازمان اتوبوسرانی باید تا پایان شهریور بلیت کاغذی را از سطح ناوگان عمومی جمع‌آوری کرده و از رد و بدل پول نقد باید جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت بلیت الکترونیکی باید افزایش پیدا کند، تصریح کرد: شهرداری همدان برای تابستان امسال چهار دستگاه اتوبوس گردشگری در نظر بگیرد چراکه این امر سبب تاثیر مثبت در اذهان گردشگران ورودی به همدان خواهد بود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان اظهار داشت: سازمان اتوبوسرانی 100 دستگاه ال سی دی در اتوبوس‌های همدان نصب کند تا بتوان از این طریق در راستای آموزش شهروندی گام برداشت.

وی همچنین با اعلام اینکه شورای شهر همدان از ادغام سازمانهای شهرداری همدان استقبال می‌کند، گفت: برای کوچک‌سازی شهرداری همدان باید گامی در راستای ادغام سازمانها بردارد ولی باید مشخص شود چه سازمان‌هایی باید با یکدیگر ادغام شوند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حذف بلیت کاغذی اتوبوس با دو نرخی شدن قیمت آن در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: خرداد ماه سال گذشته 118 هزار تراکنش در کارت بلیت‌ها انجام شد ولی ماه گذشته بیش از یک میلیون و 930 هزار تراکنش توسط کارت بلیت رخ داد.

پوروخشوری تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم انجام شده که تا پس از ماه مبارک رمضان بلیت‌های کاغذی و باجه‌های عرضه‌کننده بلیت کاغذی جمع‌آوری شده و مردم از کارت بلیت الکترونیکی باید استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه بلیت کاغذی از 19 تیرماه دیگر اعتبار نخواهد داشت، گفت: از بانک شهر خواسته شده تا 40 هزار کارت بلیت الکترونیکی در اختیار شهرداری همدان برای توزیع رایگان در بین شهروندان قرار دهد.

پوروخشوری با اشاره به اینکه سازمان اتوبوسرانی به دنبال افزایش و ارتقا آموزش شهروندی است، گفت: یکی از مشکلات در حوزه شهروندی این است که مردم به حقوق خود آگاه نیستند و نمی‌دانند که اتوبوس‌ها با چه هزینه‌ای و از چه محلی خریداری می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار