کد خبر: ۲۴۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 20 June 2016


رئیس شوراهای حل اختلاف استان البرز گفت: 42 درصد پرونده‌های که سال گذشته به شورای حل اختلاف استان ارجاع داده شده به صلح ختم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، لقمان کیاپاشا امروز(31خرداد)، درنشست مطبوعاتی که به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه برگزارشد، اظهار کرد: سال گذشته قانون جدید شوراهای حل اختلاف به تصویب و از بهمن ماه اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: درقانون جدید دست شوراهای حل اختلاف دربرخی مسائل بازترشده و صلاحیت‌هایی به صلاحیت‌های قبلی این شوراها اضافه شده است.

کیاپاشا افزود: درحال حاضر شوراهای حل اختلاف می‌تواننددر پرونده‌های مربوط به دعاوی مالی تا 20 میلیون تومان حکم صادرکنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این این شوراهای در پرونده‌های استرداد جهیزیه،پرداخت نفقه و مطالبه مهریه تا سقف 20 میلیون تومان نیز می‌توانند حکنم صادر کنند.

وی اضافه کرد: برخی تصور می‌کنند همه پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف صلحی است ولی این شوراها به برخی پرونده‌های رایی نیز رسیدگی می‌کنند.

این مسئول توضیح داد: سال گذشته 85 هزارو 322 پرونده به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع داده شد و حدود همین تعداد پرونده نیز دراین شوراها مختومه شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان البرز گفت: طبق آمار سال گذشته 42 درصد از پرونده‌های ارجاعی صلحی به شوراهای حل اختلاف استان به صلح ختم شده است.

وی در پایان یادآورشد: درسالی که گذشت 30 درصد از پرونده‌های مربوط به مطالبات مهریه، نفقه و جهیزیه نیز به صلح ختم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار