کد خبر: ۲۴۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳ 13 June 2016
مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس با اشاره به کاهش سن استفاده از مواد مخدر در کشور گفت: افزایش مصرف مواد مخدر در میان جوانان زنگ خطری برای جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حدیث گردکلی صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر این شهرستان از اجرای برنامه های آموزشی توسط شبکه بهداشت و درمان از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره محسوب می‌شود، اظهار کرد: به موازات برنامه‌های درمانی کار آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه کاهش معضلات اجتماعی مانند اعتیاد به مصرف مواد مخدر در میان جوانان نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تبیین اثرات منفی مربوط به مصرف مواد مخدر و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و فرزندان به‌شمار می‌آید، تصریح کرد: در این‌باره با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با اداره تبلیغات اسلامی سعی شد تا با ارائه بروشورهایی به مبلغان دینی و اسلامی از طرفیت مساجد در این ماه استفاده شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس با ابراز نگرانی از کاهش سن مصرف مواد مخدر و اعتیادآور در میان جوانان و نوجوانان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده مصرف مواد مخدر حتی به سن 13 سال نیز رسید که با توجه به این آمارها می‌توان دریافت که در حقیقت یک زنگ خطری در جامعه ما به صدا در آمد.

وی اجرای کمپین تبدیل به قلیان را از برنامه‌های خوب شبکه بهداشت و درمان در سال‌جاری خواند و افزود: اجرای این برنامه همراه با جمع‌آوری و انهدام قلیان در زمینه فرهنگ‌سازی در کاهش قلیان و دخانیات در میان افراد جامعه که امروز رو به فزونی است، نقش موثری دارد.

رئیس اداره بهزیستی چالوس با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های سالانه که در روزهای جمعه با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در محوطه مسجد جامع چالوس برگزار می‌شود، اظهار کرد: واحد اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی چالوس نقش مهمی در ارائه خدمات به خانواده‌های آسیب‌دیده بر عهده دارد.

محمد گلچین‌مهر گفت: مرکز درمان سرپایی سوء مصرف مواد مخدر در روزهای آینده در چالوس به بهره‌برداری می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار