کد خبر: ۲۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 18 April 2015
استاندار مازندران گفت: در سراسر نوار ساحلی استان چندین اسکله راه اندازی می شود.

ربیع فلاح جلودار در گفتگو با مهر، ضمن تأکید بر توسعه صنعت گردشگری به عنوان محور اصلی درآمدزایی در استان مازندران، تصریح کرد:استان مازندران وبویژه شهرستان تنکابن به دلیل برخورداری از  استعدادها و قابلیتهای منحصر به فرد همچون دریای بیکران، جنگل سرسبز و زمینهای جلگه ای حاصلخیز و بسیاز زیبا، از بی نظیر ترین نقاط گردشگری و به عنوان محور توسعه صنعت توریسم در کشور محسوب می شود.

وی ایجاد زیرساختهای مورد نیاز جهت توسعه صنعت گردشگری و ایجاد زمینه های جذب مسافر وتوریست در استان مازندران را مستلزم حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی دانسته و گفت: تمامی دست اندرکاران اعم از مسئولین در بخشهای حاکمیتی و دیگر نهادها و ارگانهای دولتی باید در خدمت سرمایه گذاران بخش خصوصی باشند.

فلاح ادامه داد: امسال در ایام تعطیلات نوروز بالغ بر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار اقامت مسافران در استان مازندران به ثبت رسیده است، در حالیکه تمام تخت های موجود در اقامتگاهها ودیگر امکانات و تسهیلات گردشگری  استان مازندران حتی کفاف نیمی از این تعداد از مسافران را نیز نم یدهد.  

استاندار مازندران ضمن اظهار تأسف نسبت به عدم همکاری مسئولان و در نتیجه عدم موافقت  در خصوص راه اندازی اسکله توسط سرمایه گذاران مجموعه بزرگ هایپر سنتر خزر در شهرستان تنکابن، بیان داشت: بنده امروز و برای اولین بار از این موضوع اطلاع پیدا کردم، لیکن یقین بدانید اگر در همان ایام از موضوع احداث اسکله توسط سرمایه گذار پروژه هایپر سنتر خزر با خبر می شدم، با تمام توان در پی  تحقق این هدف تلاش می کردم و بی شک امروز می توانستیم افتتاح اسکله در شهرستان تنکابن را به نظاره بنشینیم زیرا مگر می شود ما یک شهر ساحلی و دریایی باشیم ولی اسکله نداشته باشیم.

وی  از تآمین ۵۰ درصد از نیاز مردم استان به اشتغال ودرآمد زایی توسط ایجاد زمینه گردشگری دریایی در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: اگر در پی رونق اقتصادی در استان مازندران هستیم، بی شک باید زمینه های اشتغال ودرآمد زایی را فراهم نمائیم، واین مهم تحقق نخواهد یافت مگر اینکه زمینه گردشگری دریایی در استان مازندران ایجاد شود.

ربیع فلاح نسبت به راه اندازی اسکله در سراسر نوار ساحلی دریای خزر در استان مازندران اظهار امیدواری کرد و افزود: مطمئن باشید در آینده شاهد آن خواهید بود که  در سراسر شهرستانهای  استان مازندران چندین اسکله راه اندازی خواهد شد و زمینه اشتغالزایی و درآمدزایی  از طریق حمل ونقل دریایی و ایجاد زمینه گردشگری دریایی برای هر خانواده مازنی فراهم خواهد شد.

وی بر نقش دولت نسبت به حمایت همه جانبه از سرمایه گذارانی که علاقه مند سرمایه گذاری در بخش گردشگری دریایی هستند تأکید کرد وگفت: اگر به دنبال برون رفت از مشکلات اقتصادی و رکود اقتصادی هستیم چاره جز حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوص نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار