کد خبر: ۲۴۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ 07 June 2016
سایت استان در گزارشی سخنان رهبر انقلاب را در سالروز حضور وی در استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر کرده است.
رهبر معظم انقلاب در 17 خرداد سال 73 به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و مردم استان با استقبال بی نظیر خود روزی فراموش نشدنی را برای رهبر انقلاب رقم زدند.
گزیده ای از شور و شوق مردم در 17 خرداد سال 73 در ذیل آمده است.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ صبح‌ امروز در میان‌ استقبال‌ پرشور و وصف‌ناپذیر دهها هزار تن‌ از مردم‌ با ایمان‌ و عشایر سلحشور استان‌ کهکیلویه‌ و بویر احمد وارد شهر یاسوج‌ مرکز این‌ استان‌ شدند.
دیدار حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از این‌ استان‌ که‌ در ادامه‌ سلسله‌ مسافرت‌های‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ مناطق‌ محروم‌ کشور و آشنائی‌ با مسائل‌ و مشکلات‌ مردم‌ این‌ مناطق‌ صورت‌ می‌گیرد شور و هیجان‌ غیرقابل‌ توصیفی‌ را در میان‌ مردم‌ این‌ منطقه‌ ایجاد کرده‌ است‌.
نثار هزاران‌ شاخه‌ گل‌، قربانی‌ کردن‌ دهها رأس‌ گاو و گوسفند، پخش‌ نقل‌ و شیرینی‌ و دود کردن‌ اسپند از جمله‌ اقداماتی‌ بود که‌ مردم‌ یاسوج‌ و شهرهای‌ دور و نزدیک‌ استان‌ برای‌ گرامیداشت‌ مقدم‌ رهبر انقلاب‌ تدارک‌ دیده‌ بودند.
در طول‌ مسیر چهار کیلومتری‌ استقبال‌ از حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ پیوسته‌ این‌ شعار از زبان‌ مردم‌ شنیده‌ می‌شد که‌ «صل‌ علی‌ محمد بوی‌ خمینی‌ آمد» و «دسته‌ گل‌ محمدی‌ به‌ شهر ما خوش‌ آمدی‌» انبوه‌ جمعیت‌ که‌ در دو طرف‌ مسیر عبور اتومبیل‌ حامل‌ رهبر انقلاب‌ اجتماع‌ کرده‌ بودند در حالی‌ که‌ از دیدار رهبر خود شدیدا به‌ وجد آمده‌ بودند با لبخند شادی‌ و اشک‌ شوق‌ حضور معظم‌له‌ را در این‌ خطه‌ از میهن‌ اسلامی‌ گرامی‌ داشتند. شور و هیجان‌ مردم‌ زمانی‌ به‌ اوج‌ خود رسید که‌ مردم‌ اتومبیل‌ حامل‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ را چون‌ نگینی‌ گهربار در میان‌ خود گرفتند و بر آن‌ بوسه‌ عشق‌ نهادند.
کنترل‌ احساسات‌ پاک‌ مردم‌ عملا برای‌ نیروها و مأموران‌ انتظامات‌ غیرممکن‌ بود و دهها هزار تن‌ از مستقبلین‌ در حالی‌ که‌ هلهله‌ شادی‌ سر می‌دادند با شکوفه‌های‌ لبخند و ابراز پاک‌ترین‌ احساسات‌ همراه‌ با کاروان‌ اتومبیل‌ حامل‌ رهبر انقلاب‌ و همراهان‌ ایشان‌ به‌ حرکت‌ در آمدند و صحنه‌های‌ زیبا و شکوهمندی‌ از محبت‌ و عشق‌ به‌ ولایت‌ و رهبری‌ را به‌ نمایش‌ گذاشتند.
مردم‌ یاسوج‌ خیابانهای‌ اصلی‌ شهر خود را برای‌ ارج‌ نهادن‌ به‌ مقدم‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ طرز زیبائی‌ آذین‌بندی‌ کرده‌اند و صدها پلاکارد نیز با مضامین‌ در بیان‌ پیوند عمیق‌ امت‌ و ولایت‌ بر روی‌ دیوارها و در میادین‌ و خیابانهای‌ شهر نصب‌ شده‌ است‌ که‌ این‌ امر به‌ شکوه‌ و عظمت‌ مراسم‌ استقبال‌ مردم‌ از رهبر و مراد خویش‌ جلوه‌ خاصی‌ داده‌ بود.
مردم‌ پرشور یاسوج‌ و دیگر مناطق‌ استان‌ کهکیلویه‌ و بویر احمد پس‌ از نمایش‌ حضور فعال‌ خود در مراسم‌ استقبال‌ از رهبر انقلاب‌، جهت‌ استماع‌ سخنان‌ معظم‌ له‌ در میدان‌ معلم‌ یاسوج‌ اجتماع‌ فشرده‌ و گسترده‌ای‌ را ترتیب‌ دادند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ دقایقی‌ پس‌ از ورود به‌ شهر یاسوج‌ در اجتماع‌ عظیم‌ مردم‌ شرکت‌ کردند و به‌ ابراز احساسات‌ پرشور و بی‌وقفه‌ آنان‌ پاسخ‌ گفتند.
به‌ هنگام‌ ورود رهبر انقلاب‌ به‌ اجتماع‌ مردم‌، شعارهای‌ «صل‌ علی‌ محمد رهبر ما خوش‌ آمد» و «دست‌ خدا بر سر ماست‌ خامنه‌ای‌ رهبر ماست‌.» لحظه‌ای‌ از زبان‌ مردم‌ قطع‌ نمی‌شد و آنان‌ با ابراز پاک‌ترین‌ احساسات‌، مراتب‌ ارادت‌ خود را به‌ ولایت‌ و اطاعت‌ از رهبری‌ مورد تأکید قرار دادند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در این‌ مراسم‌ طی‌ سخنانی‌ از ایمان‌، اخلاص‌، شجاعت‌، مقاومت‌، فداکاری‌ در راه‌ خدا، ایستادگی‌ در مقابل‌ فرمانروایان‌ ظالم‌ و مشارکت‌ فعال‌ در مسائل‌ کشور به‌ عنوان‌ ویژگیهای‌ بارز مردم‌ استان‌ کهکیلویه‌ و بویر احمد نام‌ بردند و برقدرشناسی‌ و اعتماد دولت‌ نسبت‌ به‌ عشایر به‌ عنوان‌ یکی‌ از برجسته‌ترین‌ قشرهای‌ کشور تأکید کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ استان‌ کهکیلویه‌ وبویراحمد را به‌ لحاظ مواهب‌ الهی‌ با برکت‌ و ثروتمند توصیف‌ کردند و با اشاره‌ به‌ اقدامات‌ سرکوبگرانه‌ رژیم‌ منحوس‌ پهلوی‌ علیه‌ عشایر فرمودند: محرومیت‌ این‌ استان‌ نتیجه‌ حکومت‌ 50 ساله‌ خاندان‌ خائن‌ پهلوی‌ است‌ و جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ طی‌ مدت‌ کوتاهی‌ بودجه‌ای‌ معادل‌ چهل‌ برابر آنچه‌ را که‌ رژیم‌ ستمشاهی‌ در چند سال‌ آخر حکومت‌ خود هزینه‌ کرده‌ بود برای‌ استان‌ کهکیلویه‌ و بویر احمد اختصاص‌ داد. دولت‌ اسلامی‌ برای‌ آباد کردن‌ این‌ استان‌ تلاش‌ زیادی‌ کرده‌ است‌ اما با کمال‌ تأسف‌ باید گفت‌ که‌ این‌ استان‌ هنوز در محرومیت‌ بسیار شدیدی‌ بسر می‌برد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ ضمن‌ برشمردن‌ محرومیت‌های‌ استان‌ کهکیلویه‌ و بویر احمد فرمودند: اینجانب‌ از همه‌ دست‌اندرکاران‌ می‌خواهم‌ با افزودن‌ بر تلاش‌های‌ خود، برنامه‌های‌ استان‌ را به‌ بهترین‌ وجه‌ اجرا کنند و مردم‌ نیز در این‌ زمینه‌ باید مسئولان‌ کشور را با احیای‌ روحیه‌ کار و تلاش‌ در خود یاری‌ دهند تا در سایه‌ چند سال‌ کار مستمر و توأم‌ با جدیت‌ مشکلات‌ این‌ استان‌ ریشه‌ کن‌ شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ تعصبات‌ و اختلافات‌ قبیله‌ای‌ را در بخش‌هائی‌ از استان‌ کهکیلویه‌ و بویر احمد مورد انتقاد قرار دادند و با تأکید بر نقش‌ سردمداران‌ رژیم‌ منحوس‌ پهلوی‌ در ریشه‌دار کردن‌ اختلافات‌ قبیله‌ای‌ فرمودند: خداوند از اختلافات‌ قبیله‌ای‌ در این‌ استان‌ راضی‌ نیست‌ و اینجانب‌ نیز که‌ برادر شما هستم‌ به‌ این‌ مسئله‌ راضی‌ نیستم‌ و اینگونه‌ عادات‌ ناپسند باید کنار گذاشته‌ شود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ ظلم‌ به‌ زنان‌ و دختران‌ رادر بعضی‌ از مناطق‌ این‌ استان‌ مورد مذمت‌ و نکوهش‌ قرار دادند و فرمودند: اسلام‌ از مردی‌ که‌ به‌ زن‌ و یا دختر خود ظلم‌ کند متنفر و بیزار است‌ و پیامبر خدا چنین‌ مردی‌ را که‌ با تکیه‌ بر قدرت‌ جسمانی‌ خود به‌ زن‌ ظلم‌ کند زشت‌ می‌شمرد. همچنین‌ باید به‌ این‌ عادت‌ زشت‌ و غیراسلامی‌ که‌ در بعضی‌ از نقاط استان‌ ازدواجهای‌ تحمیلی‌ بدون‌ اجازه‌ دختران‌ علی‌رغم‌ میل‌ آنان‌ صورت‌ می‌گیرد پایان‌ داده‌ شود. زیرا نزول‌ برکات‌ خداوند منوط به‌ رعایت‌ اخلاق‌ اسلامی‌ و احکام‌ الهی‌ است‌. رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ تلاش‌های‌ همه‌ جانبه‌ دشمنان‌ اسلام‌ در ابعاد تبلیغاتی‌، سیاسی‌ و تشدید محاصره‌ اقتصادی‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: دشمن‌ در پی‌ آن‌ است‌ که‌ مردم‌ ایران‌ ناامید شوند، به‌ اسلام‌ پشت‌ کنند، میان‌ مردم‌ و مسئولین‌ شکاف‌ ایجاد شود و روحیه‌ کار و تلاش‌ در مردم‌ ضعیف‌ شود اما به‌ رغم‌ تمامی‌ تلاش‌های‌ خصمانه‌ علیه‌ حاکمیت‌ اسلام‌ امروز روحیه‌ ایمان‌ و شور و شوق‌ و ارادت‌ به‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و امید به‌ آینده‌ و نیز عزم‌ و تصمیم‌ جدی‌ در ادامه‌ راه‌ انقلاب‌ و امام‌ سرتاسر کشور عظیم‌ و پهناور ایران‌ را فراگرفته‌ است‌ و مردم‌ ایران‌ امیدوار به‌ آینده‌ و متمسک‌ به‌ اسلام‌ هستند و علقه‌ و ارتباط معنوی‌ میان‌ مردم‌ و مسئولین‌ نیز روز به‌ روز افزون‌تر می‌شود.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ ادعای‌ آمریکا در رهبری‌ ملت‌های‌ دنیا را یک‌ خواب‌ بدون‌ تعبیر و خیال‌ باطل‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: امروز برای‌ آمریکائی‌ها و هم‌ پیمانان‌ و نیز رقبای‌ آنها در اروپا و آسیا و حتی‌ دولت‌های‌ وابسته‌ و ضعیف‌ روشن‌ شده‌ است‌ که‌ نه‌ آمریکا و نه‌ هیچ‌ قدرت‌ دیگری‌ نمی‌تواند زمان‌ ریاست‌ ملت‌های‌ دیگر را بدست‌ بگیرد زیرا دیگر ملتها هرگز زیر بار ظلم‌ و قدرتهای‌ تحمیلی‌ نمی‌روند و حادثه‌ فلسطین‌ و حوادث‌ آفریقا و اروپا نشان‌ داد که‌ غربیها و بخصوص‌ آمریکاییها نمی‌توانند آقایی‌ دنیا را به‌ خود اختصاص‌ دهند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ نقش‌ ملت‌ شجاع‌ ایران‌ را در پدید آمدن‌ وضعیت‌ جدید در جهان‌ بسیار بزرگ‌ و مؤثر دانستند و در پایان‌ سخنانشان‌ ضمن‌ یادآوری‌ خاطره‌ حماسه‌آفرینیهای‌ عشار سلحشور در دوران‌ جنگ‌ تحمیلی‌ خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا و مفقودین‌ و نیز جانبازان‌، آزادگان‌ و رزمندگان‌ اسلام‌ در استان‌ کهکیلویه‌ و بویر احمد را مورد تکریم‌ قرار دادند.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌، آیت‌الله‌ ملک‌حسینی‌ نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ در استان‌ کهکیلویه‌ و بویر احمد و حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ مجیدی‌ امام‌ جمعه‌ یاسوج‌ در سخنان‌ کوتاهی‌ مقدم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ را گرامی‌ داشتند و نقش‌ آحاد مردم‌ با ایمان‌ و شجاع‌ این‌ استان‌ به‌ ویژه‌ عشایر سلحشور را در دفاع‌ از انقلاب‌ و نظام‌ اسلامی‌ مورد تأکید قرار دادند.
استان‌ کهکیلویه‌ و بویر احمد 16 هزار کیلومتر مربع‌ معادل‌ یکصدم‌ مساحت‌ کشور وسعت‌ و پانصد هزار نفر جمعیت‌ دارد که‌ هفتاد درصد آنها در روستاها و مناطق‌ عشایری‌ زندگی‌ می‌کنند. این‌ استان‌ شامل‌ سه‌ شهرستان‌، 7 شهر، 10 بخش‌ و 37 دهستان‌ می‌باشد که‌ دولت‌ 34 دهستان‌ آن‌ را به‌ عنوان‌ منطقه‌ محروم‌ شناخته‌ است‌.
براساس‌ ارزیابی‌های‌ کارشناسان‌ رسمی‌، کوهستانی‌ بودن‌ منطقه‌ همراه‌ با محدویت‌های‌ توسعه‌ فیزیکی‌ ناشی‌ از رشته‌ کوههای‌ زاگرس‌، پراکندگی‌ شدید روستاها، ضعف‌ شبکه‌ ارتباطی‌ و زیر بنائی‌ در استان‌، کمبود خدمات‌ رفاهی‌ و اجتماعی‌، عدم‌ توان‌ شبکه‌های‌ شهری‌ در جذب‌ نیروی‌ انسانی‌ مهاجر و روستائی‌، عدم‌ تناسب‌ آبها و موقعیت‌ اراضی‌ موجود کشاورزی‌، عدم‌ گرایش‌ بخش‌ خصوصی‌ به‌ سرمایه‌گذاری‌ در سطح‌ استان‌، فقدان‌ وجود جاذبه‌های‌ کافی‌ جهت‌ جذب‌ نیروی‌ متخصص‌، بالا بودن‌ ضریب‌ رشد جمعیت‌ و ناموزون‌ بودن‌ جغرافیای‌ استان‌ به‌ عنوان‌ تنگناها و مشکلات‌ این‌ منطقه‌ شناسائی‌ و براساس‌ آن‌ برنامه‌های‌ توسعه‌ استان‌ طی‌ پنجسال‌ آینده‌ پیش‌ بینی‌ شده‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ را در سفر به‌ استان‌ کهکیلویه‌ و بویر احمد، معاون‌ اجرائی‌ رئیس‌ جمهور، رئیس‌ دفتر مناطق‌ محروم‌ و وزرای‌ امور اقتصادی‌ و دارائی‌، جهاد سازندگی‌ و راه‌ و ترابری‌ همراهی‌ می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار