یکی از روش‌های جذب و تشویق افراد نخبه برگزاری یک سری جشنواره‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است که در کنار این جشنواره‌ها خود بنیاد نخبگان نیز جشنواره‌هایی را به‌طور منظم برگزار می‌کند.
کد خبر: ۲۴۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 07 June 2016
رئیس بنیاد نخبگان استان همدان از برگزاری جشنواره «رویش زاگرس» در همدان خبر داد و گفت: این جشنواره امسال در پهنه غرب کشور به مرکزیت استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، غلامحسین مجذوبی ظهر سه‌شنبه در جلسه بنیاد نخبگان استان همدان با عنوان اینکه با ۴ وظیفه نخبه شناسی، نخبه پروری، نخبه گزینی و نخبه گماری اساس کار بنیاد نخبگان شکل می‌گیرد، بیان کرد: یکی از روش‌های جذب و تشویق افراد نخبه برگزاری یک سری جشنواره‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است که در کنار این جشنواره‌ها خود بنیاد نخبگان نیز جشنواره‌هایی را به‌طور منظم برگزار می‌کند.

وی بابیان اینکه بنیاد روش‌های متفاوتی را برای شناخت نخبه در استان همدان انتخاب کرده است، عنوان کرد: افراد با ارائه اختراعات خود می‌توانند در این جشنواره حضور پیدا کنند.

غلامحسین مجذوبی با اشاره به اینکه جشنواره خوارزمی و فارابی در سطح بین‌الملل نخبگان را معرفی می‌کنند، اظهار کرد: جشنواره «رویش زاگرس» در ۸ پهنه و هرسال در یک استان برگزار می‌شود که لرستان، کرمانشاه، همدان، ایلام و کردستان مهم‌ترین برگزارکنندگان این برنامه هستند.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با تأکید بر اینکه این جشنواره ۱۰۰ درصد ملی است، عنوان کرد:۸۰ درصد اختراعات در این جشنواره از ۸ استان مذکور و ۲۰ درصد باقی از سایر استان‌ها است.

جشنواره «رویش زاگرس» در دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود

وی با اعلام این خبر که جشنواره «رویش زاگرس» از ۲۸ تا ۲۹ مهرماه در دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود، افزود: در این جشنواره شرکت‌کنندگان در زمینه کامپیوتر، مکانیک، مهندسی پزشکی، ماشین‌آلات کشاورزی، شیمی و مواد، برق و الکترونیک، عمران و تأسیسات و صنایع غذایی اختراعات خود را به نمایش می‌گذارند.

غلامحسین مجذوبی بابیان اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند از ۲۰ تیرماه تا ۲۲ شهریور در سامانه بنیاد نخبگان نام‌نویسی کنند، تأکید کرد: یکی از نکات موردتوجه شرکت‌کنندگان در حین نام‌نویسی ثبت حقوقی اختراع آن‌هاست.

وی بابیان اینکه ثبت اختراع باید از سال ۹۲ به بعد انجام‌شده باشد، ادامه داد: اختراعات در حوزه مهندسی پزشکی باید گواهی ثبت اختراع از سوی وزارت بهداشت داشته باشند.

رئیس بنیاد نخبگان با تأکید بر اینکه بهتر است هر مخترع مهم‌ترین و بهترین اختراع خود را در اختیار هیئت‌داوران قرار دهد، گفت: مدارک موردنظر باید به‌صورت pdf و به همراه تصویر گواهی ثبت اختراع به سامانه نام‌نویسی تحویل داده شود.

غلامحسین مجذوبی با اعلام این خبر که جشنواره در دو بخش داوری و تجاری‌سازی برگزار می‌شود، عنوان کرد: اختراعات در سه سطح برگزیده می‌شوند.

وی با اعلام اینکه کسانی که برای اولین بار در این جشنواره اختراعات خود را به نمایش می‌گذارند در سطح سه قرار خواهند گرفت که در صورت انتخاب شدن برای طرح برتر جوایز و تسهیلات مالی، تکمیل اختراع و مستندسازی و استفاده از خدمات فنی بنیاد به مخترعین تعلق می‌گیرد، افزود: منتخب امکان استقرار طرح در پارک علم و فناوری و تأسیس شرکت مرتبط با اختراع را دریافت می‌کند.

غلامحسین مجذوبی گفت: مخترعین سطح سه برای امتیاز سربازی به‌عنوان سرباز نخبه معرفی می‌شوند و می‌توانند با شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت داشته باشند.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با عنوان اینکه بخش دیگر جشنواره تجاری‌سازی است، بیان کرد: کسانی که قبلاً اختراعاتشان در رتبه سه به‌عنوان طرح برتر انتخاب‌شده برای توانمندسازی طرح خود وارد بخش تجاری‌سازی می‌شوند.

وی بابیان اینکه ممکن است اختراع ناقص باشد ولی زمانی که در تجاری‌سازی طرح معرفی می‌شود می‌تواند اختراع خود را تکمیل کند، گفت: در این موارد نمونه صنعتی ارائه و پایلوت سازی می‌شود.

وی عنوان کرد: با روند توانمندسازی در اختراعات سطح ۲ این اختراعات با جذب سرمایه‌گذار، رشد و توسعه شرکت تأسیس‌شده توسط مخترع و توسعه کسب‌وکار مؤثر می‌توانند به اختراع سطح یک ارتقا پیدا کنند و تسهیلات چند صدمیلیونی از بنیاد نخبگان دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه معیارهایی برای دست‌یابی به سطح دو وجود دارد، بیان کر: نسخه تجاری‌سازی، کسب مجوزها و تأییدیه‌ها، استاندارهای داخلی و خارجی و موفقیت درزمینهٔ سرمایه یابی و بازاریابی از این موارد است.

اختراعات ثبت‌شده در مجامع بین‌المللی به‌صورت خودکار وارد سطح ۲  می‌شوند

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان بابیان اینکه اختراعات ثبت‌شده در مجامع بین‌المللی به‌صورت خودکار وارد سطح ۲ می‌شوند، عنوان کرد: برای مخترعین سطح ۲ جوایزی نقدی، تسهیلات مالی، ثبت بین‌المللی، کمک تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیاد و همچنین کمک برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی برای تجاری‌سازی از سوی بنیاد نخبگان در نظر گرفته‌شده است.

غلامحسین مجذوبی با اشاره به اینکه کسانی که در سطح ۲ برگزیده می‌شوند به سطح یک ارتقاء پیدا می‌کنند، توضیح داد: در سطح یک باید تولید و فروش محصولات وجود داشته باشد و به برگزیدگان سطح یک نیز جوایز نقدی، تسهیلات مالی، گسترش انبوه‌سازی، تسهیلات چند صدمیلیونی و امتیاز حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی فناوری تعلق می‌گیرد و همچنین برگزیدگان در نظام‌وظیفه از سربازی معاف می‌شوند.

مجذوبی با اعلام این خبر که داوری جشنواره از ۲۱ تیرماه آغاز و تا ۲۲ شهریور ادامه دارد، گفت: ۲۳ تا ۲۵ شهریور طرح‌های برتر و نهایی توسط داوری غیرحضوری اعلام می‌شوند.

وی گفت: ۲۵ تا ۲۷ شهریور طرح‌های پذیرفته اعلام و۳۰ شهریور تا یک مهرماه صاحبان طرح‌های ناقص فرصت تکمیل طرح‌ها و مدارک خود را خواهند داشت.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان عنوان کرد: ۲۹ مهر تا ۶ آبان نیز به مدت یک هفته نام برگزیدگان اعلام می‌شود که حداقل ۱۵ درصد شرکت‌کنندگان طرح برتر را دارا هستند.

مجذوبی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰ نفر از استان همدان در جشنواره شرکت کردند، ادامه داد: ۳۷۰۰ نفر مجموع شرکت‌کنندگان در سال گذشته بود که ۷نفر از استان همدان جایزه کسب کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار