سمینار ساخت نشان تجاری و مدیریت مجتمع‌های تجاری در همدان برگزار می شود .
کد خبر: ۲۳۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 31 May 2016
برای اولین بار سمینار ساخت نشان تجاری و مدیریت مجتمع های تجاری با حضور تولید کنندگان و صنوف  و اتحادیه ها،با هدف آموزش برند سازی و ایجاد نشان برتردر همدان برگزار می شود .

 به گزارش تابناک همدان مدیرعامل مجموعه دهکده تفریحی، توریستی گنج نامه همدان در نشست خبری با حضوراصحاب رسانه  گفت: استان همدان با توجه به پایلوت بودن در غرب کشور باید دارای بازارهای متمرکزی باشد تا بتواند در جذب توریسم و گردشگری خرید هدف گذاری نماید.

سعید ترابیان اطلاع رسانی را اولین قدم دانست و افزود :علاوه بر آگاه سازی و اطلاع رسانی رعایت استاندارهای تجاری و زیر ساختها لازمه رسیدن به این هدف است.

وی با بیان اینکه گردشگری وایجاد کسب و کار یکی از شاخص‌های توسعه استان است،خاطر نشان ساخت:در حال حاضر نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم که قشر متوسط را به استان همدان جذب کرده تا ماندگاری و چرخش اقتصادی بیشتری در استان ایجاد شود.

ترابیان با اشاره به برگزاری سمینار و کارگاه آموزشی ساخت نشان تجاری و مدیریت مجتمع‌های تجاری، افزود : یکی از اهداف این سمینار قرار دادن کسب و کارهای مختلف در کنار هم و ایجاد رقابتی سالم در بین آنها است.

وی  بازاریابی ،ساخت و نگهداری مشتری را سه شاخص مهم فرهنگ سازی کسب و کار دانست و تصریح کرد: این سمینار با هدف فرهنگ ‌سازی و نگهداری مشتری در بازارهای همدان برگزار می‌شود.

مدیر عامل تله کابین همدان خاطر نشان ساخت :متاسفانه نتوانسته ایم کاسب های بزرگ و مطرح را در همدان ماندگار کنیم و اکثر آنها از استان خارج شده اند و ما با تقویت و احیای بازارهای همدان علاوه بر رونق اقتصادی میتوانیم کسبه را نیزماندگار کنیم .

رییس اتاق اصناف همدان نیز در این نشست با اشاره به هدف اصلی این سمینارگفت :هدف این است که فعالان اقتصادی بتوانند برند خود را ایجاد، توسعه و مدیریت کنند چرا که در همدان هیچ‌گونه نشان برتری وجود ندارد که در استان‌های دیگر مطرح باشد.

حمید فرسایی وحید این سمینار را یک فرصت مناسب برای شرکت‌های تجاری استان، سرمایه‌گذاران و اصناف دانست و افزود: در حال حاضر شرکت‌های تجاری استان محصولات خود را به نام تجاری استانهای دیگر تولید می‌کنند در حالی که در این سمینار می‌توانند نام تجاری خود را در استان به ثبت برسانند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت :صنعت توریسم خیلی برای اصناف اهمیت دارد چرا که می‌تواند علاوه بر معرفی ظرفیت‌های موجود اثرات مثبتی بر صنوف و رونق کسب و کار داشته باشد .

فرسایی با تأکید بر نقش بخش خصوصی در احیای بسیاری از صنوف خاطرنشان کرد: در بحث چرم همدان نیز اگر بخش خصوصی و اتحادیه ورود پیدا نمی‌کرد صنعت چرم همدان از بین می‌رفت  وبا برگزاری نمایشگاه تخصصی چرم توانستیم چرم همدان را به کشور معرفی کنیم.

رییس اتاق اصناف با بیان اینکه اتاق اصناف برای احیای کاروانسراهای همدان آمادگی کامل دارد، افزود: در استان همدان متأسفانه برنامه مدونی برای کاروانسراها وجود ندارد و میراث فرهنگی به عنوان متولی این امر هنوز برنامه ای را ارایه نداده است .

وی خاطر نشان ساخت : با احیای کاروانسراها می‌توان اصنافی که مرتبط هستند در یک کاروانسرا تجمیع کرد و رونق بیشتری درکسب و کار ایجاد می شود .

فرسایی در پایان از شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی خبر داد و گفت: طرح آمارگیری و شناسایی واحدهای صنفی در همدان به مدت یک ماه آغاز شده به ‌طوریکه در رینگ اول و دوم شهر 11هزار واحدصنفی شناسایی شده است که از این تعداد 4 هزار واحد فاقد پروانه کسب هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار