استاندار یزد گفت: یکی از نیازها و ملزومات اصلی برای بهبود کیفیت ساخت و سازها، افزایش وجدان کاری است.
کد خبر: ۲۳۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹ 29 May 2016

به گزارش تابناک یزد، سید محمد میرمحمدی در نخستین همایش ملی نظارت کارگاهی که به میزبانی یزد در حال برگزاری است، اظهار داشت: با شکل‌گیری نظام مهندسی ساختمان در دهه 70 امیدوار به رفع مشکلات ساختمان‌سازی و نگرانی‌های موجود در این زمینه بودیم اما همچنان مشکلات ساخت و ساز وجود دارد.

وی بیان کرد: مردم انتظار داشتند تمام امور ساختمانی که توسط مهندسان انجام می‌شود، اجرای کامل، دقیق و اصولی داشته باشد و دیگر نگرانی از بابت استحکام و به کارگیری دانش روز در ساخت و سازها وجود نداشته باشد.

استاندار یزد با اشاره به بناهایی که سال‌ها و قرن‌ها قبل در کشور و استان همچنان پابرجا هستند و گذر زمان و حوادث نتوانسته آسیب جدی به آنها وارد کند، خاطرنشان کرد: آن زمان معماران و کارگران ساختمانی از سواد و دانش خاصی برخوردار نبودند و آموخته‌های آنها از نسلی به نسل دیگر انتقال می‌یافت.

میرمحمدی با اشاره به بافت تاریخی یزد به عنوان یک الگوی کامل در ساخت و ساز که معمار، همه عناصر مورد نیاز را در یک ساختمان و حتی محله در نظر گرفته است، افزود: در گذشته در یک محله همه عناصر کنار یکدیگر به زیبایی چیده می‌شدند و همه چیز از مسجد، بازار، حمام و ... در دسترس مردم قرار داشت.

وی عنوان کرد: اگر ساختمان‌ها و محله‌های قدیمی را با بناهای امروز مقایسه کنیم، می‌بینیم که دانش روز و فارغ‌التحصیلی و اشتغال بسیاری از مهندسان ساختمان در کشور نتوانسته در عرصه ساخت و ساز کارگشا باشد.

میرمحمدی ادامه داد: در ساختمان‌سازی‌های امروز نگرانی از مقاوم نبودن ساختمان‌ها وجود دارد و در میان عامه مردم به ویژه قدیمی‌ترها نیز نارضایتی‌هایی از تغییر شیوه‌های ساخت و ساز و تغییرات اعمال شده وجود دارد.

وی عنوان کرد: شهرسازی نیز مانند ساختمان‌سازی دچار مشکلاتی است به عنوان مثال در یزد شاهد توسعه نامتوازن شهر هستیم.

استاندار یزد با برشمردن مشکلات این حوزه‌ها، رفع این مشکلات را هنر نظام مهندسی دانست و افزود: نیاز اصلی برای رفع مشکلات ساختمان‌سازی و بهبود کیفیت ساخت و ساز، فقط دانش روز نیست بلکه وجدان کاری نیز باید در این امر دخیل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار