عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بازرگانی ایران گفت: بخش‌نامه‌های بی‌ثباتی که دولت تصویب می‌کند بار بیشتری نسبت به موضوعات نقدینگی روی دوش تولید می‌گذارد.
کد خبر: ۲۳۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 28 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، مجتبی بهاروند اظهار كرد: اصل این موضوع که دولت قصد داشته باشد به صنعت کمک مالی کرده و به بخش‌های مختلف آن تزریق مالی داشته باشد، اقدام مناسبی است اما باید برای آن روش اجرایی مناسب در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی در خراسان‌رضوی به علت مشکلات مدیریتی غیرفعال و یا نیمه‌تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: همچنین برخی از تولیدات در حال خارج شدن از چرخه مصرف هستند و لذا خرج‌کردن پول برای آن‌ها فایده‌ای ندارد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی اتاق بازرگانی مشهد بیان کرد: تنها باید به واحدهایی کمک مالی شود که محصولات آن‌ها در بازارهای بین‌المللی توان رقابت داشته باشند.

بهاروند افزود: این بودجه نیز باید به صورت هدفمند و یکنواخت توزیع شود و منظور از این هدفمندی؛ اجرای این طرح با شیوه هدفمندی یارانه‌ها نیست.

وی با تأکید براینکه پرداخت‌های دولتی از جمله مالیات بر ارزش افزوده و بهره‌های بالای بانکی مشکلات زیادی را برای صنعت‌گران ایجاد کرده است، بیان کرد: بخشنامه‌هایی که ثبات ندارند بار زیادی را بر دوش صنایع گذاشته که برخی اوقات بسیار بهتر است به جای تزریق نقدینگی مشکلات این چنینی از دوش صنایع برداشته شود.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار