دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد
دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: از ۱۰۶ هزار مدرسه موجود در کشور، ۴۳ هزار مدرسه کمتر از ۵۰ نفر دانش‌آموز دارد.
کد خبر: ۲۳۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 21 May 2016

دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: از ۱۰۶ هزار مدرسه موجود در کشور، ۴۳ هزار مدرسه کمتر از ۵۰ نفر دانش‌آموز دارد.

به گزارش تابناک همدان، مهدی نویدی ادهم در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان در باشگاه معلمان اظهار کرد: کشور رو به‌سوی یک آینده امیدبخش و به سمت دنیای علم محوری و دانش‌بنیانی در حال حرکت است.

وی بابیان اینکه اگر خیری درزمینه مدرسه‌سازی آگاهانه قدم برداشته وظیفه و نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا کرده است، افزود: امسال شاهد این هستیم که در استان همدان حدود ۳۰ میلیارد تومان از جانب خیران در امر مدرسه‌سازی تعهد کاری داده‌شده است.

دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: این آمار نشان‌دهنده روحیه مشارکتی مردم بافرهنگ همدان در عرصه مدرسه‌سازی است.

وی بابیان اینکه ساختن مدرسه توسط خیران به‌مانند ظرفی است که باید با مظروف خود یعنی نسل جدید، همخوانی داشته باشد، گفت: مدرسه‌ای که خیران می‌سازند ۵۰ تا ۱۰۰ سال دیگر در کشور پابرجاست؛ بنابراین باید برای فردای کشور نه برای امروز و دیروز مدرسه ساخته شود.

نویدی ادهم بابیان اینکه دانش‌آموزان امروز به دلیل تحولات محیطی و تغییرات جامعه تشنه هستند درحالی‌که تا دیروز گرسنه بودند، ادامه داد: خدمات‌رسانی خیران و سیستم آموزش و پرورش نیز باید نسبت به محیط امروز و تحولات آینده جامعه با توجه به نیازهای آن جامعه در امر مدرسه‌سازی تغییر کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر تا دیروز مدرسه‌سازی مساوی با ساختن چند کلاس درس بود، امروز برخلاف گذشته مدرسه علاوه بر کلاس درس برای علم‌آموزی به فضاهایی همچون تربیت‌بدنی، تربیت زیستی، تربیت اخلاقی و تربیت هنری دانش‌آموز نیازمند است تا سبب رشد و نمو دانش‌آموزان امروز باشد.

دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در حال حاضر از ۱۰۶ هزار مدرسه موجود در کشور ۴۳ هزار مدرسه زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز دارد که این مدارس امروز به کتابخانه، نمازخانه، زمین ورزشی و آزمایشگاه نیاز مبرم دارند.

وی بابیان اینکه مدرسه آینده باید تفاوت جدی با مدرسه امروز و دیروز داشته باشد، بیان کرد: هدف از این تفاوت و ویژگی این است که زمینه تربیتی ابعاد مختلف وجودی دانش‌آموزان در مدرسه رشد و پرورش یابد.

نویدی ادهم افزود: پیشنهاد ما به خیران مدرسه‌ساز این است که مدرسه کوچک در کشور ساخته نشود؛ چراکه در این مدرسه فقط کلاس درس ساخته می‌شود باید خیران به سمت ساختن مدارس بزرگ با ظرفیت بیش از ۳۰۰ نفر بروند تا برای کشور مفید و ثمربخش باشد و همزمان نیازهای نسل آینده برطرف شود.

وی بابیان اینکه فرد خیر یک آدم‌بزرگ است که از خود برآمده است، اظهار کرد: امروز در آموزش و پرورش کشور نه فقط برای ساخت و ساز مدرسه بلکه به وجود، اندیشه و فکر انسان‌های خیر نیاز داریم تا دانش‌آموزان بافرهنگ و نگرش خیران به جامعه رشد و تعالی پیدا کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار