هادی‌زاده:
تابناک: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اصفهان گفت: به جرات می‌توان گفت ۱۰۰ درصد زنان معتاد به دلیل مشکلات عاطفی به مواد مخدر گرایش یافته‌اند.
کد خبر: ۲۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 15 April 2015
به گزار تابناک به نقل از مهر، مصطفی هادی زاده با اشاره به کاهش رو به رشد سن اعتیاد در بین زنان کشور و به تبع آن در استان اصفهان اظهار داشت: طی ۱۰ سال گذشته نرخ مصرف مواد مخدر در بین زنان از ۵.۲ به ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش مرگ و میز زنان و دختران به دلیل استفاده از انواع مواد مخدر طی ۳ سال گذشته ابراز داشت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده در خصوص نرخ شیوع شناسی در کشور، استان اصفهان دارای رتبه ۱۹ است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان میانگین درصد جمعیت کشور در خصوص شیوع اعتیاد را ۲.۶۵ اعلام کرد و افزود: این نرخ در استان اصفهان ۱.۹۱ درصد برآورد شده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود بیش از ۱۰ درصد از مراکز درمانی ترک اعتیاد کشور در استان اصفهان بیان داشت: این در حالی است که مراجعات معتادان و به ویژه زنان معتاد استان به این مراکز بسیار ناچیز است.

۱۰ درصد از معتادان استان اصفهان را زنان تشکیل می‌دهند

هادی زاده با بیان اینکه ۱۰ درصد از معتادان استان اصفهان را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: این در حالی است که ۹۰ درصد این زنان به دلایل مختلف برای درمان به این مراکز مراجعه نمی‌کنند.

وی بالا بودن میزان انگ اجتماعی اعتیاد زنان نسبت به مردان را یکی از دلایل مهم عدم مراجعه این افراد به مراکز درمانی اعتیاد در سطح استان اصفهان دانست و ابراز داشت: هزینه‌های بالای درمان اعتیاد نیز یکی دیگر از دلایل مهم عدم مراجعه زنان معتاد به مراکز درمانی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان وابستگی بیش از حد زنان به خانواده را نیز از دیگر دلایل عدم مراجعه زنان معتاد به مراکز درمانی دانست و افزود: از آنجایی که دوران درمان اعتیاد چند ماه به طول می‌انجامد از این رو زنان طاقت دوری از خانواده را ندارند و کمتر نسبت به ترک اعتیاد اقدام می‌کنند.

وی اصلی‌ترین دلیل گرایش زنان به اعتیاد بر اساس پژوهش‌های انجام شده را پیوند و پیوست عاطفی عنوان کرد و اظهار داشت: به جرات می‌توان گفت ۱۰۰ درصد زنان معتاد به دلیل مشکلات عاطفی به مواد مخدر گرایش یافته‌اند.

هادی زاده تاکید کرد: خانواده‌ها باید نسبت به احساسات و عواطف فرزندان و به ویژه دختران توجه ویژه داشته باشند تا آنها را از آسیب‌های اجتماعی و به ویژه اعتیاد در امان نگهدارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار