کد خبر: ۲۳۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ 18 May 2016
به گزارش ایرنا نبی بخش داوودی روز چهارشنبه در پنجمین نشست کاهش برخورد شترهای ایرانشهر با خودروهای عبوری در جاده های ارتباطی در این شهرستان اظهار داشت: وجود شترهای سرگردان در جاده های ارتباطی ایرانشهر سبب حوادث تلخی برای رانندگان و مسافران خودروهای عبوری شده به طوری که از ابتدای سالجاری تاکنون 25 نفر کشته و زخمی شدند.
وی رها سازی شترها در شب را تهدید جدی برای رانندگان و مسافران ذکر کرد و گفت: هر نوع حیوان اهلی سرگردان در کنار جاده ها در ایرانشهر جمع آوری و دیگر به صاحبان آنها تحویل داده نخواهد شد.
فرماندار ایرانشهر افزود: پیشگیری و کاهش تلفات برخورد با شتر از مهمترین اهداف برگزاری این نشست است به طوری که در مدت یک ماه آینده جهاد کشاورزی باید تمام شترهای منطقه را هویت سازی و پلاک کوبی کند.
داوودی ادامه داد: اداره امور عشایری ایرانشهر نسبت به تامین آب شرب شترها و حفر چاه برای دور کردن آنان از جاده ها تلاش کند.
وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر نیز نسبت به حفر کانال و نصب سیم خاردار در کنار جاده ها اقدام کند.
وی در این نشست که شترداران ایرانشهر نیز حضور داشتند، گفت: صاربان شترها در صورت بروز حوادث برخورد شتر با وسلیه نقیله باید 50 درصد دیه را پرداخت کنند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز با تاکید بر جمع آوری شترها در شب از سوی صاحبان آنها گفت: جاده های استان استاندارد لازم را از لحاظ روشنایی و 2 بانده بودن ندارد.
مجتبی پیری اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی برای آموزش شترداران و پلاک کوبی شترها برنامه ریزی کند.
وی گفت: همراه شترها باید ساربان باشد تا در شب آنها را جمع آوری تا شاهد اینگونه حوادث تلخ در منطقه نباشیم.
وی خاطر نشان کرد: افزون بر 14 هزار نفر شتر در ایرانشهر و دلگان نگهداری می شوند.
ایرانشهر در 345 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار