مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با انتقاد از عملکرد ضعیف بعضی از شهرداری‌های استان در فضاسازی شهری بر لزوم توجه همگان به این مراسم جهانی تأکید کرد.
کد خبر: ۲۳۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ 18 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان در جلسه پرسنلی این اداره‌کل که به‌مناسبت روز جوان و ایام ولادت امام عصر (عج) در نمازخانه این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ایام نیمه‌شعبان، بر ضرورت برگزاری مناسب و پرشور برنامه‌های نیمه‌شعبان در شهرهای استان تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مهدویت رمز حیات و هویت تشیع است، گفت: همه ما وظیفه داریم بخشی از سرمایه خود را به نشر این موضوع اختصاص دهیم و برای نشر و ترویج فرهنگ مهدویت تلاش کنیم زیرا شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) از تمام هستی خود گذشتند تا دشمنان اسلام و جریان‌های تروریستی و تکفیری در منطقه به حرم اهل بیت (ع) نزدیک نشوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اعلام اینکه بهار بشریت و خرمی روزگاران تاریخ با حضور امام زمان (عج) است، افزود: بنابراین باید جشن‌های ایام شعبانیه با شکوه خاصی برگزار شود.

این مسؤول از برگزاری اعتکاف انتظار در ایام ولادت امام دوازدهم در استان خبر داد و افزود: مراسم ویژه نماز استغاثه در ایام ولادت امام زمان (عج) برگزار می‌شود.

شکریان اساس اعتقاد به مهدویت را اساس اسلام و آموزه‌های دینی معرفی کرد و گفت: این وعده همه کتاب‌های آسمانی و انبیاء الهی بوده و در قرآن و روایات به صراحت مسأله مهدویت مورد تأکید قرار گرفته است و تحقق آن، وعده حتمی الهی است.

وی با بیان این که نتیجه مهدویت، امید به آینده روشن و تلاش فردی و اجتماعی برای زمینه‌سازی آن حرکت بزرگ و سرنوشت‌ساز و پویایی و تحول است، ادامه داد: مسأله مهدویت به مسلمانان به‌ویژه تشیع نیرو و انرژی مثبت به ارمغان آورده و ما را برای رسیدن به یک زندگی سالم و سعادتمند مصمم‌تر و مستحکم‌تر می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: با توجه به معضلات و مشکلات امروز منطقه و جهان اسلام و برنامه‌ریزی‌های دشمنان و مستکبرین عالم، ترویج و توسعه فرهنگ مهدویت بهترین راه جلوگیری از هجمه‌های فرهنگی است.

این مسؤول پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار را از شاخص‌ترین مؤلفه مقابله با هجمه‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشی در پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار می‌تواند سد محکمی در مقابل توطئه‌های دشمنان و هجمه‌های فرهنگی باشد.

شکریان با انتقاد از هزینه‌های هنگفت در برگزاری برخی جشن‌های غیرضروری در استان از سوی برخی مسؤولان و  نهادهای دولتی به‌ویژه شهرداری‌ها، تصریح کرد: برخی از جشن‌ها و همایش‌ها با هزینه‌های زیاد از سوی شهرداری‌ها و برخی ادارات انجام می‌شود ولی برای نیمه‌شعبان آن‌چنان که شایسته و در توان نهادها،‌ سازمان‌ها و ادارات است انجام نمی‌شود.

وی گفت:‌ یکی از وظایف منتظران و یاوران مهدی (عج) اعتقاد و التزام به ولایت فقیه به عنوان نائب امام زمان (عج)‌ است و اعتقاد به مهدویت بدون اعتقاد به ولایت فقیه در عصر غیبت،‌ ناقص است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار