فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مقابله با فساد سازمان یافته و آسیب های اجتماعی را از ماموریت های مهم این مجموعه طی سال های پیش رو عنوان کرد.
کد خبر: ۲۳۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 18 May 2016

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری روز چهارشنبه در آیین معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: فساد سازمان یافته از مسایل اخلاقی گرفته تا مسایل اقتصادی و فرهنگی باید ریشه کن شود و مجموعه ناجا از این امر جلوگیری کرده و در برابر کسانی که ارزش ها و مبانی دینی را هدف گرفته اند، ایستادگی می کند.
وی افزود: بهترین راه مقابله، پیشگیری است و نیروی انتظامی در امر پیشگیری جرایم و مسایل مختلف اجتماعی پیشتاز می باشد چرا که اگر در برابر مصداق های مختلف فساد مصون سازی صورت نگیرد، از این ناحیه آسیب های بسیاری متوجه کشور خواهد شد.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مقابله با آسیب های اجتماعی با محوریت دولت بیان کرد: یکی از مصداق های فساد سازمان یافته و آسیب های اجتماعی قاچاق مواد مخدر سنتی و صنعتی، اعتیاد و تولید مواد مخدر صنعتی در کشور است؛ گرچه در این زمینه گام هایی برداشته شده اما جای کار بسیار است و همه باید برای جلوگیری از رواج این بلای خانمان سوز و آسیب به جوانان هم افزایی داشته باشند.
او اضافه کرد: ناجا با کمک همه دستگاه های ذی ربط و مشارکت مردم در این زمینه نقش آفرینی کرده و با روحیه جهادی و هماهنگی مسوولان قضایی مانع ورود مواد مخدر و دیگر کالاهای قاچاق به کشور خواهد شد چراکه پدیده قاچاق به اقتصاد ضربه زده و از تعطیلی واحدهای تولیدی گرفته تا بیکاری اثرگذار است.
سردار اشتری در ادامه عنوان کرد: در نقاطی که مردم گرایش بیشتری به سمت دین مداری داشته و دارای رهبرانی هستند که آنها را به کارهای نیک دعوت می کنند، شاهد مسایل کمتری هستیم و در مناطقی که از مبانی دینی فاصله گرفته شده، معضلات نیز بیشتر شده است.
وی تشریح کرد: در خانواده هایی که فکر می کنند باید آزادی مطلق حاکم باشد، آزادی و اعتماد دوام چندانی نداشته و طی چند سال خانواده متلاشی شده و بنیان خانواده و در نهایت جامعه را با آسیب های مختلفی روبرو می کند که در استانی مانند اردبیل به لحاظ حاکم بودن فرهنگی غنی و وجود عالمان و فرهیختگان شاهد وقوع جرایم کمتر و برقراری امنیت، آرامش و ثبات بیشتری هستیم.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: هیچ یک از مسایل مطرح شده از مسوولیت این مجموعه نمی کاهد چرا که ناجا در هر مناسبتی مسوول تامین نظم و امنیت است که خوشبختانه تا کنون در این زمینه موفق عمل کرده است و شاهد این ادعا شرایط کشورهای همسایه از افغانستان و عراق گرفته تا سوریه، لبنان و حتی کشورهای اروپایی است.
سردار سرتیپ پاسدار اشتری تصریح کرد: امنیت امروز کشور در نهایت مرهون خون شهدا و هدایت های مقام معظم رهبری است که باید قدردان آنها بوده و در جهت حفظ و ارتقای این امنیت تمام توان خود را بکار بگیریم.
در آیین از خدمات سرتیپ دوم پاسدار ابراهیم کریمخانی تجلیل و سرهنگ پاسدار حسین عبدی بعنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی استان اردبیل معرفی شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار