امام‌جمعه قهاوند گفت: عمل خیرخواهانه چون مدرسه‌سازی، ساخت مسجد و کمک به کسانی که دغدغه فرهنگی دارند درواقع فرصتی برای فراهم کردن توشه آخرت است.
کد خبر: ۲۲۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 09 May 2016
امام‌جمعه قهاوند گفت: عمل خیرخواهانه چون مدرسه‌سازی، ساخت مسجد و کمک به کسانی که دغدغه فرهنگی دارند درواقع فرصتی برای فراهم کردن توشه آخرت است.

به گزارش تابناک همدان، امروز جشنواره خیرین مدرسه‌ساز بخش قهاوند با حضور خیران و مسئولین منطقه برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین محققی در این مراسم با گرامیداشت حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: وقتی به اهل‌بیت (ع) اقتدا می‌کنیم و ارادت خود را در مراسم سرور و عزاداری آنها نشان می‌دهیم یک نوع تبعیت از ائمه اطهار محسوب می‌شود.

وی افزود: با اقتدا به اهل‌بیت درواقع جایگاه، فضیلت و مقام امامت را پاس می‌داریم و این موضوعی است که ائمه اطهار از ما خواستند و تبعیت از اهل‌بیت(ع) جامعه را اصلاح می‌کند.

امام‌جمعه قهاوند تصریح کرد: فقط با حضور در مراسم‌های اهل‌بیت (ع) جامعه اصلاح نمی‌شود، بلکه مراسم برای این است که اگر یک نفر آلوده بود آن فرد را نجات دهند اما جامعه را این‌گونه نجات نمی‌دهند و یک تبعیت دیگر لازم است که ما باید نسبت به رفتار، گفتار و سیره اهل‌بیت(ع) تبعیت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه می‌توان به‌واسطه عمل به رفتار اهل‌بیت(ع) خود را اصلاح کنیم، بیان کرد: یکی از رفتارهای اهل‌بیت(ع) گرفتن دست نیازمند و بالاتر از آن اختصاص سهمی از مال برای امور خیریه و عام‌المنفعه است.

محققی اضافه کرد: نوع دیگر تبعیت از اهل‌بیت (ع) این است که مانند آنها مال خود را وقف جامعه کنیم چراکه امام علی (ع) اموال خود را برای مصرف عموم مردم وقف می‌کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه اگر محبت ما نسبت به خدا واقعی نباشد شکست می‌خوریم، گفت: اگر محبت ما به امام حسین(ع) در امتداد محبت به خدا باشد این محبت انسان‌ساز است و اگر این‌گونه نباشد انسان متوقف می‌شود.

امام‌جمعه قهاوند افزود: باید سعادت، آخرت، ساخت مدرسه و محفل و .... را برای خدادوست داشته باشیم این محبت انسان را به اوج می‌رساند.

وی عنوان کرد: خدا دنیا و مال را برای درست کردن آخرت در اختیار ما قرار داده و داشتن ثروت فرصتی برای ساختن آخرت است و باید از فرصت ثروتمندی برای دست‌گیری از نیازمندان استفاده کرد.

محققی تصریح کرد: با مدرسه‌سازی، ساخت مسجد و کمک به کسانی که دغدغه فرهنگی دارند می‌توانیم برای آخرت خود توشه‌ای برداریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار