معاون استاندار همدان و فرماندار ويژه ملاير گفت: با وجود اينكه در گذشته اقدامات خوبي در زمينه صنعت انگور و كشمش ملاير انجام شده، اما در بكارگيري درست و مطلوب از سرمايه ها و ظرفيت هاي اين صنعت كوتاهي شده است.
کد خبر: ۲۱۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵ 15 April 2016
 معاون استاندار همدان و فرماندار ويژه ملاير گفت: با وجود اينكه در گذشته اقدامات خوبي در زمينه صنعت انگور و كشمش ملاير انجام شده، اما در بكارگيري درست و مطلوب از سرمايه ها و ظرفيت هاي اين صنعت كوتاهي شده است.

به گزارش ايرنا؛عبدالعظيم رضايي در نشست با اعضاي انجمن توليد و صادر كنندگان كشمش شهرستان ملاير افزود: اين در حاليست كه در دوره اخير تحريم ها، عدم جابجايي پول در مبادلات اقتصادي و اعمال برخي سياست ها نيز نگراني هايي را براي بخش توليد و صادرات اين صنعت ايجاد كرد.

وي اظهار كرد: با تلاش دولت تدبير و اميد امروز اين مسايل برطرف شده و دولت اعتقاد كامل دارد كه كار بايد به بخش خصوصي واگذار شود و به طور عملي و جدي از توليد و صادرات غيرنفتي حمايت شود.

وي با تاكيد بر اينكه بايد در زمينه سرمايه گذاري جديد و حمايت از سرمايه گذاري هاي انجام شده از همه فرصت ها استفاده كرد، افزود: براي رشد توليد و اشتغال بايد به طور واقع بينانه و با تعامل و حمايت جدي عمل كنيم.

وي بيان كرد: با توجه به اينكه فعاليت كارخانه هاي كشمش در اين شهرستان به صورت فصلي است، اما هر سرمايه گذاري در دراز مدت جوابگو است و سرمايه گذاران در اين بخش بايد با عزم راسخ در توليد و صادرات تلاش كنند.

رضايي رعايت استاندارد سازي، رعايت مسايل زيست محيطي و استفاده از روش هاي نوين را يك ضرورت براي واحدهاي كشمش پاك كني دانست و گفت: رقابت هاي جدي كه امروز در صادرات بويژه در بازار كشمش وجود دارد، مي طلبد كه اين واحدها از روش هاي نوين در توليد، فرآوري، بسته بندي و صادرات استفاده كنند.

وي بر لزوم جذب بازارهاي جهاني با كنار گذاشتن روش هاي سنتي در توليد و فرآوري كشمش تاكيد و بيان كرد: بايد به سمتي پيش برويم كه بتوانيم صنايع تبديلي را به عنوان يك ضرورت مهم در اين شهرستان ايجاد كنيم.

فرماندار ويژه ملاير اظهار كرد: صنايع تبديلي انگور و كشمش و فرآورده هاي آن پتانسيل بسيار خوبي است كه بايد به آن پرداخته شود و ما نيز در اين زمينه با تمام وجود از سرمايه گذاران حمايت مي كنيم.

رضايي خواستار ارايه نظرات، پيشنهادات و راهكارهاي تخصصي اتاق بازرگاني و انجمن توليد و صادركنندگان كشمش اين شهرستان شد و افزود: ما نياز به راهنمايي فعالان اقتصادي و بخش خصوصي براي رونق اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتي هستيم.

وي ادامه داد: عمده فعاليت ما امسال با توجه به شعار سال به مسايل اقتصادي معطوف شده و با انجام مذاكرات اخير، طي روزهاي آتي شاهد ورود سرمايه گذار جدي در اين شهرستان هستيم و اين سرمايه گذاري نزديك به تحقق است.

وي همچنين از خدمات و تلاش هاي صاحبان كارخانه هاي كشمش در توليد و ايجاد اشتغال و صادرات در شهرستان تقدير كرد و گفت: در آخرين كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي استان همدان پيگيري پايين آوردن تعرفه صادرات به روسيه مصوب شد كه موارد هم اكنون در دست پيگيري است.

رضايي بيان داشت: با وجود اينكه مسئولان استاني در حد بضاعت و توان خود براي رفع خواسته هاي شهرستان در اين بخش تلاش كرده اند، اما بايد همواره پاسخگوي نياز ما باشند و ما نيز در اين زمينه به طور جد پيگير خواسته ها هستيم و در اين زمينه كوتاهي نمي كنيم.

وي افزود: آنچه وظيفه ما براي رفع مشكلات بخش خصوصي و كارخانه هاي كشمش پاك كني است، در سطح ملي و استاني پيگيري مي كنيم و براي رونق اين بخش كوتاهي و سستي به خودمان راه نمي دهيم.

رضايي با اشاره به در پيش بودم دور دوم انتخابات مجلس در ملاير گفت: مرحله دوم انتخابات بسيار مهم و جدي است و در صورتيكه مردم كمتر مشاركت كنند، آسيب آن به همه حوزه ها به خصوص اقتصاد وارد مي شود و نياز است همه تلاش كنند تا مشاركت به حداكثر برسد.

10 هزار و 389 هكتار از اراضي شهرستان ملاير زير كشت انگور است و ساليانه حدود 300 هزار تن انگور در ملاير برداشت مي شود كه 60 درصد توليد انگور استان همدان را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر نيز 50 واحد كشمش پاك كني در ملاير فعال است و ساليانه بيش از 34 هزار تن كشمش از اين شهرستان به كشورهاي جهان صادر مي شود.

شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقي استان و 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار