رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ خواستار ارائه گزارشی از روند اجرای برجام توسط وزارت امور خارجه به مجلس شد.
کد خبر: ۲۱۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶ 11 April 2016
به گزارش تابناک تبریز از صدا وسیما،علی لاریجانی در جلسه علنی عصر امروز مجلس بیان کرد: موافق هستم که حتما وزرات خارجه یک گزارش تشریحی از اجرای برجام به مجلس بدهد، نکات مثبت و اگر نکات منفی نیز هست آن را بگوید تا در مقابل، اقدامات لازم صورت گیرد.
رئیس مجلس که در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان سخن می گفت افزود: برجام نکات مثبت و منفی دارد و نباید همه را سیاه نشان دهیم.
وی ادامه داد: یکی از مسائلی که جمهوری اسلامی موفق به آن شد بستن پرونده پی ام دی بود.
لاریجانی گفت:‌ شاید پی ام دی یک لغو باشد ولی مسئله کوچکی نیست و پرونده بسیار مشکلی بود و این مسئله بسته شد.
وی اظهار داشت: مسئله فروش نفت نیز انجام می شود و طبق آخرین گزارشی که روز گذشته گرفتم یک میلیون و 700 هزار بشکه نفت به فروش می رسد که با میعانات گازی به دو میلیون و 300 هزار بشکه می رسد.
رئیس مجلس گفت: پس حتما کاری صورت گرفته است قبلاً یک میلیون بشکه می فروختیم که قرار بود ظرف مدت 6 ماه به صفر برسانند ولی نه تنها به صفر نرسید بلکه به یک میلیون و 700 هزار بشکه رسید.
وی افزود: محدودیتی که داریم به این خاطر است که چاه های نفت را مدتی استفاده نکرده اند و باید گاز تزریق کنند بنابراین باید فرصتی داده شود و امسال نیز به حد نصاب ما در اوپک خواهد رسید.
نماینده مردم قم گفت:‌ اینکه 5،‌ 6 قطعنامه قبلی مثل قطعنامه 1929 بسته شد، دستاوردی جدی است.
عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه گفت: اینکه بعضی ها می خواهند کلک بزنند؛ درست، باید حواسمان جمع باشد و در مقابل آنها عمل مقابله به مثل انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :