مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حاشیه شهر همدان برای توانمندسازی مردم ساکن در این مناطق مدنظر است.
کد خبر: ۲۰۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 10 April 2016

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حاشیه شهر همدان برای توانمندسازی مردم ساکن در این مناطق مدنظر است.

به گزارش مهر، علیرضا مهرابی در شورای اداری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان که با حضور معاونان، روسای مراکز، روسای ستادی و کارشناسان حوزه مدیریت در سالن جلسات مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید مدنی برادران شهرستان همدان برگزار شد، گفت: امسال با برنامه‌ریزی مطلوب برای مناطق حاشیه‌ای و محروم استان نسبت به ارائه آموزش دوره‌های مورد نیاز همه گروه‌های مخاطب اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ممکن است فردی از دانش و مهارت مناسبی برخوردار باشد اما برای ورود به بازار کار اعتماد به نفس و یا تجربه کافی نداشته باشند، افزود: به همین دلیل زمینه‌ای را برای این افراد فراهم کرده تا بتوانند برای حرفه و تخصص خود بازار کار پیدا کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان همچنین با اشاره به نامگذاری سال به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری افزود: امسال مسئولیت همکاران این مجموعه در تمام مراکز برای ارائه آموزش فنی مورد نیاز بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار همسو با اهداف اقتصاد مقاومتی دوچندان خواهد بود.

مهرابی ادامه داد: تنها با برنامه‌ریزی صحیح و اقدام به موقع و عمل درست می‌توان در این امر موفق بود و نسبت به افزایش کمیت و کیفیت و ارتقا بهره‌وری اقدام کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اعتبار سال گذشته افزود: با وجود محدودیت‌های اعتباری، همدلی در مجموعه و تعامل با بخش برون‌سازمانی، فعالیت‌های سال ۹۴ بیش از سال‌های قبل در راستای ایجاد عدالت آموزشی و توسعه متوازن در شهرستان‌ها انجام شد.

وی در ادامه سخنانش از پیگیری و آماده‌سازی تیم مهارتی در هفدهمین مسابقات ملی مهارت (المپیاد) در شهرستان‌ها خبر داد.

مسئول امور فرهنگی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز اظهار داشت: برای برون‌رفت از هجمه اقتصادی و حمله همه‌جانبه دشمنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید زمینه پیشرفت و توسعه جامعه را بیش از گذشته مهیا کنیم که این مهم با تحقق شعار سال محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا طالبیان با بیان اینکه اگر اقتصادی قوی داشته باشیم، دشمن نمی‌تواند با تحریم به کشور فشار وارد کند، یکی از رویکردهای پیشرفت اقتصادی را خودباوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های کشور دانست.

وی با اشاره به اینکه باید به جوانان این مرز و بوم، مهارت‌های لازم را آموخت و زمینه اشتغال آنها را فراهم کرد، گفت: بسیاری از رشته‌های مهارتی در سازمان فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار ارائه می‌شود که باید از این امکان بهره برد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار