محمدتقی شهبازی گفت: مرد کوهنورد از عمق ۵۰ متری زمین در ارتفاعات نهاوند نجات یافت.
کد خبر: ۲۰۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷ 02 April 2016

محمدتقی شهبازی گفت: مرد کوهنورد از عمق ۵۰ متری زمین در ارتفاعات نهاوند نجات یافت.

به گزارش برنا ؛ رئیس هلال احمر نهاوند با اعلام مطلب فوق افزود: مرد کوهنورد پس از سقوط از ارتفاع ۵۰ متری داخل یک دره زنده مانده و پس از چند ساعت عملیات جستجو از مرگ حتمی نجات یافت.

وی در ادامه گفت: ساعت 23 و 30 دقیقه یازدهم فروردین ماه گزارشی مبنی بر سقوط یک کوهنورد به درون چاله‌های تودرتوی کوه‌های روستای لواشان نهاوند دریافت و پس از اعلام این خبر گروهی از امدادگران هلال‌احمر نهاوند که در حالت آماده‌باش بودند و به عملیات امداد در کوهستان تسلط و آشنایی داشتند به محل اعزام و شروع به جست‌وجو برای یافتن مصدوم کردند.

رئیس هلال‌احمر نهاوند، خاطرنشان کرد: غارهای کوه لواشان نهاوند به‌صورت دالانی و تودرتو است که این امر موجب سخت‌تر شدن عملیات امدادرسانی و یافتن مصدوم شده بود.

وی با اشاره به این که مصدوم در عمق 50 متری زمین به علت شکستگی هر دو پا قادر به حرکت نبود، اظهار داشت: این عملیات امدادی از بامداد چهارشنبه 12 فروردین شروع و پس از 3 و نیم ساعت درنهایت امداد گران موفق به یافتن کوهنورد شده و وی را از مرگ حتمی نجات دادند.

شهبازی در پایان گفت: پس از پیدا کردن مصدوم، اقدامات اولیه امدادی انجام و سپس امدادگران ، مصدوم را برای ادامه مداوا به بیمارستان علیمرادیان نهاوند منتقل کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار