فرماندار چرداول از آمادگی این شهرستان جهت استقبال و میزبانی از گردشگران، مهمانان و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: امکانات لازم برای اسکان مهمانان در شهرستان فراهم است.
کد خبر: ۱۹۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 15 March 2016

فرماندار چرداول از آمادگی این شهرستان جهت استقبال و میزبانی از گردشگران، مهمانان و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: امکانات لازم برای اسکان مهمانان در شهرستان فراهم است.

به گزارش تابناک ایلام؛پرویز کولانی دراین خصوص اظهار کرد: 12 مدرسه، 2 مهمانسرا، 19کمپ اسکان موقت،20 سوئیت و پایگاه هلال احمر شهرستان برای اسکان و پذیرایی از مسافران در نوروز سال 95 در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به وجود آثار طبیعی، تاریخی، گردشگری و تفریحی در این شهرستان افزود: چرداول دارای 114 اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی ثبت شده در فهرست آثار ملی است و 90 اثر تاریخی دیگر نیز پس از شناسایی در نوبت ثبت آثار ملی قرار دارند.
کولانی به اثر تاریخی تپه گوران در هلیلان با قدمت تاریخی بیش از 8 هزار سال اشاره کرد و یادآور شد: وجود این اثر ماندگار نشانی از قدمت بلند تاریخی و سکونت بشر در این شهرستان دارد.
وی همچنین با اشاره به موقعیت استراتژیکی چرداول و قرار گرفتن آن به عنوان دروازه ورودی و خروجی عتبات عالیات گفت: تمام امکانات رفاهی، خدماتی، بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران نوروزی در این شهرستان فراهم شده است.
فرماندار چرداول یکی از کارهای مهم ایام پایانی سال را تامین مایحتاج ضروری مردم بخصوص میوه و گوشت دانست و افزود: میوه و گوشت شب عید مردم این شهرستان تامین شده و از امروز در 12 عامل فروش میوه توزیع آن آغاز شده است.
کولانی سهمیه میوه شب شهرستان چرداول برای توزیع میان مردم را 32 تن پرتقال و 19 تن سیب اعلام کرد و یادآور شد: پرتقال از قرار هر کیلوگرم 25 هزار ریال و سیب نیز هر کیلوگرم 21 هزار ریال به مردم عرضه می شود.
وی همچنین از آغاز توزیع گوشت قرمز و مرغ منجمد به نرخ دولتی در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: توزیع مرغ منجمد به قیمت هر کیلوگرم 45 هزار ریال و گوشت قرمز منجمد هر کیلوگرم 185 هزار ریال در میان عاملین فروش آغاز شده و بتدریج این واحدها نسبت به فروش آن به مردم اقدام می کنند.
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد./ع


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار