فرماندار تویسرکان گفت: این شهرستان با برخورداری از جاذبه های متنوع گردشگری، خود را برای استقبال و پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی آماده کرده است.
کد خبر: ۱۹۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 13 March 2016
فرماندار تویسرکان گفت: این شهرستان با برخورداری از جاذبه های متنوع گردشگری، خود را برای استقبال و پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی آماده کرده است.

به گزارش ایرنا،حبیب مومیوند افزود: شهرستان تویسرکان از قابلیت ها و ظرفیت های متنوعی در حوزه گردشگری برخوردار است که می تواند برای هر گردشگر نوروزی جذاب و فرح بخش باشد.

وی اضافه کرد: تویسرکان از مزایای گردشگری طبیعت، گردشگری مذهبی و گردشگری تاریخی و فرهنگی برخوردار است و اقلیم و آب و هوای دلپذیر آن مهیای استقبال از میهمانان نوروزی است.

مومیوند با اشاره به بهره گیری تویسرکان از بیش از 212 اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه گردشگری اظهار کرد: این شهرستان از لحاظ برخورداری از تعداد ابنیه تاریخی و فرهنگی رتبه دوم استان همدان و از لحاظ قدمت آثار رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: بارگاه مطهر حیقوق نبی(ع)، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی شاعر و عارف معروف، مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه، بازار تاریخی دوران صفویه، کاروانسرای شاه عباسی فرسفج، عمارت تاریخی مسعودی، خانه تاریخی دکتر اقتداری، قلعه تاریخی اشتران و تپه تاریخی بابا کمال از مهمترین آثار و بناهی تاریخی شهرستان تویسرکان در حوزه گردشگری محسوب می شوند.

مومیوند اضافه کرد: همچنین تویسرکان در حوزه گردشگری طبیعت از جاذبه هایی مانند پایگاه محافظت شده خان گرمز، دره قلندر سیا و گزندر سرابی، دره روستای آرتیمان، دره روستای شهرستانه، دو روستای هدف گردشگری اشتران و گشانی و شهر توریستی سرکان و پارک کمربسته به عنوان مناطق نمونه گردشگری برخوردار است.

وی بر اصل افزایش کمی و کیفی خدمات اجتماعی در حوزه های مختلف غذایی، بهداشتی، رفاهی و اقامتی توسط دستگاه های اجرایی تویسرکان در ایام تعطیلات نوروز تاکید و خاطرنشان کرد: شهرستان تویسرکان برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری در غرب کشور به معرفی بیش از پیش ظرفیت های گردشگری خود در بخش های مختلف نیاز دارد.

فرماندار تویسرکان ابراز امیدواری کرد: مسافران و میهمانان نوروزی که تویسرکان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند با بهره گیری از خدمات رفاهی مناسب با خاطره ای دل انگیز به شهرهای خود بازگردند.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که با قرار گرفتن در دامنه جنوبی کوه الوند از طبیعتی بکر و جذاب در کنار آثار و ابنیه تاریخی، مذهبی و فرهنگی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار