بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳ 08 March 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.




صحبت های مهم آیت الله هاشمی درباره شورای نگهبان و تندروهای داخلی

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت و سومین همایش دانشجویی گرامیداشت شهیدان باکری و شهدای دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خاطرنشان کرد: شهدا، انسان‌های مقدسی بودند که در راه دفاع از اسلام، انقلاب و کشور، خوش درخشیدند و خود را در بزم خوبان شریک کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دلاورمردی‌های شهیدان بزرگوار باکری و تأثیراتی که در پیروزی‌های ایران داشتند، گفت:  جنگ تحمیلی با هدف از بین بردن جمهوری اسلامی و تجزیه ایران شروع شده بود و اگر خون‌های پاک و مقدس شهیدان، فداکاری و استقامت مردم و مدیریت فرماندهان نبود، نمی‌توانستیم پیروز میدان مبارزه‌ای شویم، که شرق ، غرب و ارتجاع منطقه با تمام امکانات و تجهیزات به کمک رژیم بعثی آمده بود.

هاشمی‌رفسنجانی به انتخابات هفتم اسفند و حضور پرشکوه مردم برای اعلام وفاداری به نظام اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا اشاره کرد و با تأکید بر این نکته که «مردم ایران بلوغ سیاسی خود را  به رخ جهانیان کشیدند»، اظهار داشت: مردم با حضور و رأی خود ثابت کردند که از افراط و تفریط گریزانند و در همه شئونات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، خواهان اعتدال هستند که اصلی پذیرفته شده و مورد تأکید دین اسلام است.

وی با بیان اینکه از اول انقلاب تندروها برای کشور و نظام، هزینه درست می‌کردند و هنوز هم ادامه می‌دهند، گفت: تأسف بیشتر اینجاست که در مقطعی افراطیون به جای اینکه از فرهنگ اسلام و خواست و اراده مردم درس بگیرند، خود را به نهادهای قدرت نزدیک کردند و انواع رسانه، تریبون و امکانات را در اختیار گرفتند و تلاش می‌کردند نگاه افراطی خویش را به نظام نسبت دهند.

هاشمی‌رفسنجانی با تأکید بر این نکته که مردم ایران عزیز، انتخابات معناداری انجام داده‌اند، به فرایند ردّ صلاحیت‌ها اشاره کرد و گفت: اینکه 12 نفر در شورای نگهبان ظرف چند روز صلاحیت 12 هزار نفر را برای دو کار بسیار مهم یعنی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بررسی کرده‌اند و نظر داده‌اند، برای اکثریت جامعه قانع کننده نبود و دیدیم که چگونه به این اقدام عکس‌العمل نشان دادند.

وی به سخنان خویش درباره حسن خمینی اشاره کرد و گفت: اگر چه بعضی از جریان‌ها برای سوء استفاده‌های سیاسی در صدد ایجاد موج منفی بوده‌اند، اما حقیقت این است که ایشان عالمی فرزانه و شخصیتی قابل احترام است و امتیازات انتسابی را با ویژگی‌های اکتسابی درآمیخته و مردم نیز آگاهند و از حدود 60 سال پیش بیت امام(ره) را به خوبی می‌شناسم.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به اینکه عدم رأی اعضای شورای نگهبان که مسؤول بررسی صلاحیت‌ها هستند، برای نظام خوب نیست، گفت: هم شورای نگهبان و هم دولت که مسئولان قانونی نظارت و اجرای انتخابات در کشور هستند، باید به گونه‌ای عمل کنند که اعتماد عمومی را بیشتر کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتخابات سال 1392 اشاره کرد و گفت: دولتی بر سر کار آمد که با درک درست از مسایل و مشکلات کشور، برنامه‌ریزی کرد و با مقاومت مثال زدنی در مقابل افراط کاری‌های بعضی از جریان‌های داخلی و زیاده‌خواهی‌های بعضی از دولت‌های خارجی، سایه شوم تحریم را از روی کشور برداشت.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه «تحریم به هر شکلی در اقتصاد تأثیر می‌گذارد»، گفت: عده‌ای با استفاده از فضای تحریم و نیاز شدید جامعه به قاچاق روی می‌آورند که دیدید در دولت گذشته چگونه از این ناحیه فسادهای اقتصادی و اختلاس‌های میلیاردی گریبانگیر جامعه شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام استفاده درست از نقدینگی در جامعه را عامل مهم رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال دانست و با بیان این مطلب که « 95 درصد از 900 هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور در بانک‌هاست»، گفت: اگر با برنامه‌ریزی درست این مبلغ که الان تهدیدی برای افزایش تورم و همچنین رکود در جامعه است، وارد چرخه اقتصادی کشور شود، طرح‌های نیمه تمام به پایان می‌رسد، کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل به تولید بر می‌گردند، اشتغال رونق می‌گیرد، اقتصاد رشد می‌کند و جامعه نفس می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه باید به مردم تسهیلات بدهیم تا کارها زودتر و بهتر انجام شود، گفت: اگر تولید کشور در مسیر درست بیفتد، علاوه بر حل مهمترین مشکل جامعه که اشتغال است، دولت می‌تواند به خاطر مالیاتی که دریافت می‌نماید، به برنامه‌های خویش برسد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه نباید اعتدال، تحمل و صبوری را از دست داد، خطاب به حاضران اظهار داشت: سعی کنید نسبت به اتفاقات پیرامون خود عکس‌العمل منطقی، عقلانی و بجا داشته باشید و هیچ‌گاه از مسیر اعتدال خارج نشوید.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به اینکه مردمی بودن و اسلامی بودن هر دو به یک اندازه در نظام جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارند، گفت: مخدوش شدن هر یک از اینها خلاف شرع، قانون و ملیت است.

در ابتدای این دیدار آقایان رضا تقی‌پور اصل، نادر حامدی، فرشاد پورتقی، رحیم علیشاهی، امید هاشمی، نیما آقائی و مجتبی مجتهدی از اعضای ستاد گرامیداشت شهید باکری و شهدای دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور، به ارائه گزارشی درباره سومین همایش دانشجویی گرامیداشت شهید باکری و شهدای دانشگاه علوم پزشکی تبریز پرداختند.



شایعه وخامت حال مدیر مسئول کیهان

مدیر مسئول روزنامه کیهان از بیمارستان بقیه الله مرخص شده و حالش مساعد است.

وی گفت: مدیر مسئول روزنامه کیهان از بیمارستان بقیه الله مرخص شده و حالش مساعد است.

حسین شمسیان سردبیر روزنامه کیهان با اشاره به طرح شایعاتی از وخامت حال حسین شریعتمداری در بیمارستان بقیه الله تهران، اظهار کرد: آقای شریعتمداری صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا دچار کسالت شدند.

وی افزود: وی پس از انتقال به بیمارستان بقیه الله مورد معاینه قرار گرفت و علت گرفتگی عروق عنوان شد و هم اکنون وی در سلامتی کامل به سر می برد و از بیمارستان مرخص شده است.



واکنش سرخ ها به اتفاقات بازی با تراکتور

باشگاه پرسپولیس در ارتباط با اتفاقات با تراکتورسازی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

خبرگزاری میزان: به نقل از  سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در این اطلاعیه آمده است:متأسفانه این روزها بار دیگر شاهد واقعیت‌های تلخ و ناگواری در ورزش و فوتبال کشورمان هستیم. واقعیتی که براساس آن قضاوت‌های یکطرفه و سودانگاری‌های گروهی ارجح به در نظر گرفتن صلاح فوتبال می‌شود. بار دیگر شاهد یک بام و دو هوا در فضای فوتبال ایران هستیم که به جای ریشه‌یابی یا بررسی دقیق یک اتفاق، تلاش می‌کند از آنچه روی می‌دهد بدون در نظر گرفتن منافع ملی بهانه‌ای برای سو استفاده و هجمه علیه یک مجموعه و میلیون‌ها هوادار، دوستدار و سرمایه فوتبال بسازد.

باشگاه پرسپولیس نه تنها استفاده از هرگونه مواد محترقه در جریان بازی‌ها را محکوم می‌کند، بلکه به عنوان قربانی اصلی این اتفاق، خواهان روشن شدن موضوع است تا حق و حقوق باشگاه و هواداران تضییع نشود.

باشگاه پرسپولیس همچنین از هواداران بار دیگر این تقاضا را دارد که در جریان بازی‌ها، در همکاری با مسئولان امنیتی و انتظامی برگزاری مسابقات از بروز چنین اتفاقاتی توسط افرادی که ممکن است با اهداف خاص، مثل تخریب وجهه پرسپولیس، باشگاه و منافع ملی یا ایجاد مانع بر سر راه موفقیت تیم محبوب‌شان نفوذ و اقدام کنند، جلوگیری کند.

همچنین این باشگاه در دفاع از هواداران فهیم خود، اجازه توهین به آنها و ایراد اتهام‌های بی‌اساس را نخواهد داد و مسئولان امر در فدراسیون فوتبال و دیگر مراجع را به این نکته توجه می‌دهد که بروز این اتفاق با هجمه ناگهانی و برنامه‌ریزی شده علیه باشگاه پرسپولیس و هواداران آن را نمی‌توان دور از ذهن نگاه داشت، به ویژه که پرسپولیس اولین بار نبود که بازی خود را با حضور پرشمار تماشاگران برگزار کرد و در یک سال اخیر و خصوصاً چند بازی گذشته آنها بارها و بارها ورزشگاه را لبریز از جمعیت کرده و چنین اتفاقاتی هم روی نداد.

آنچه اتفاق افتاد به هیچ وجه قابل توجیه و قبول نیست و در مذمت آن تردید وجود ندارد، چرا که محیط ورزش محیطی برای رقابت جوانمردانه، محترمانه و دوستانه است اما پس از این اتفاق بعضی رفتارها و گفتارها دردناک‌تر است.

عجیب است که در بسیاری از ورزشگاه‌ها شاهد انفجار مواد محترقه، هتاکی‌ها، حرمت‌شکنی‌ها، فحاشی‌ها و بسیاری مسائل دیگر هستیم و بسیاری اوقات پرونده‌هایی هم تشکیل می‌شود اما اتفاق خاصی روی نمی‌دهد. حساسیت‌های این‌گونه را هم شاهد نیستیم، ولی همین که صحبت از بازی پرسپولیس به میان می‌آید، همه چیز به ناگاه تغییر می‌کند! حتی بعضی افراد حقیقی و حقوقی از ارگان‌ها و نهادهای رسمی پیش می‌افتند و شخصاً حکم صادر و آن را اعلام می‌کنند. آنها به گونه‌ای عمل می‌کنند تا این باور به وجود ‌آید که آنچه روی می‌دهد یک حرکت برنامه‌ریزی شده و گروهی است. حرکتی برای اینکه مراجع رسمی را از طریق افکار عمومی، تحت‌تأثیر و فشار قرار داده، در فضایی بگذارند تا خواسته آنها را علیه پرسپولیس عملی کنند.

یک روز برای اهدافی از پیش تعیین شده، بحث داوری به میان می‌آید، در حالی که پرسپولیس نه فقط در این فصل بلکه در اکثر سال‌های گذشته از این ناحیه بیشتر از همه تیم‌ها قربانی بوده است و با این وجود جامعه داوری کشورمان را جامعه‌ای شریف می‌دانیم.

روز دیگر هم اتفاقی را برای سرکوب پرسپولیس، موج فوتبالی جدیدش و هواداران آن و آشتی تماشاگران با فوتبال دستاویز قرار می‌دهند که نه تنها مسئول امنیتی یوفا هم آن را اتفاقی عادی توصیف می‌کند، بلکه مقام‌های رسمی و امنیتی کشور هم در اظهارنظرهای رسمی خود ماهیت آن را مشکوک می‌خوانند که بررسی این موضوع، خارج از بحث اجتماعی آن را مورد تأکید قرار می‌دهد.

اتفاقی که از یک سو همزمان با جدلی می‌شود که فوتبال کشورمان با فوتبال بعضی کشورهای منطقه دارد و از سوی دیگر به نظر می‌رسد خانواده پرسپولیس و موج درون آن را هدف قرار داده است. این هجمه در حالی صورت می‌گیرد که مواد محترقه می‌توانست از جایگاه‌های مربوط به تماشاگران هر دو تیم پرتاب شده باشد، ولی باز هم در اصل موضوع تغییری ایجاد نمی‌کند، چرا که باور داریم چنین حرکتی از دوستداران واقعی تیم رقیب ما در آن روز هم سر نمی‌زند. ضمن اینکه بار دیگر این نکته را یادآور می‌شویم که مسئولیت امنیت ورزشگاه با باشگاه پرسپولیس نبوده است.

همچنین تصریح می‌کنیم که دوستداران پرسپولیس، همان هواداران و تماشاگرانی هستند که در تمام این سال‌ها، حتی در دربی‌ها که اوج حساسیت و استرس تماشاگر است برای اشتباهات سهوی، اما مکرر داوری، صبوری به خرج داده‌اند. آنها به ویژه در ابتدای این فصل برابر اشتباهات داوری (که بر سهوی بودن آنها تأکید داشتیم، اما پرسپولیس را به شدت متضرر کرد تا حدی که پرسپولیس را از قرار داشتن در صدر جدول و ادامه مسیر جام حذفی باز داشت) خویشتنداری کردند. اگر منصف باشیم باید اعتراف کنیم تماشاگران بسیاری از تیم‌های دیگر به طور قطع این‌گونه برخورد نمی‌کردند، اما غیر از سازمان لیگ برتر کدام نهاد از این هوادار تقدیر کرد؟ آنها که امروز بدون توجه به تمام واقعیات و احتمالات موجود برای محروم کردن چنین تماشاگری دستپاچه شده‌اند، کدام تشکر را اعلام کردند و چرا امروز در اظهارنظرها، توجهی به واقعیت‌ها ندارند؟

ضمن آنکه کانون هواداران باشگاه خواستار این مسئله هستند که مقصران اصلی چنین حوادثی شناسایی و معرفی شوند و در این ارتباط از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. اگر چنین هواداری شایسته محرومیت است به راستی با برقراری عدالت چه میزان از بازی‌های لیگ می‌تواند با تماشاگر برگزار شود؟

اظهارنظر و قضاوت‌های یکطرفه مربوط به بازی قبل به همین موضوع ختم نمی‌شود. این روزها نسبت به محسن بنگر هم شاهد هجمه‌ای یک سویه هستیم. اگر خطایی روی داده است روال کار داوری مشخص است، اما در جریان برخورد لفظی که پیش آمد، جدای از اینکه باشگاه پرسپولیس از بازیکنان باتجربه خود انتظار دارد در این مواقع بیشتر مراقب و راهنمای دیگر نفرات تیم باشند تأکید می‌کنیم بازیکن پرسپولیس شروع‌کننده این جدل و برخورد نبود و باز عجیب است که در این مورد هم بعضی تلاش دارند با دیکته کردن نظر خود به فدراسیون فوتبال و ارکان قضایی آن، علیه پرسپولیس حکم بگیرند.

البته باور داریم این ارکان با تجربه و تخصصی که دارند تحت‌تأثیر قرار نمی‌گیرند و نیک می‌دانند چنین قضاوت‌های عجولانه و جهت‌داری، حق باشگاه پرسپولیس و هواداران آن نیست. نباید اجازه داد که این موضوع فتح باب و رسمی شود تا افرادی بانفوذ بین جمع هواداران تیم‌های مختلف و انجام کارهای مشابه در جهت تخریب آن گروه از هواداران و ایجاد اختشاش در فوتبال برآیند.



چه کسانی نامزد برترین بازیگر زن سریال‌ها می‌شوند؟

برنامه «سه ستاره» با اجرا و تهیه‌کنندگی احسان علیخانی امشب (17 اسفند) قرار است کاندیداهای یکی از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه یعنی «بازیگران زن» را معرفی کند.


چه کسانی نامزد برترین بازیگر زن سریال‌ها می‌شوند؟بهنوش بختیاری، آزیتا حاجیان، الناز حبیبی، ریما رامین‌فر، مینا ساداتی، مهرآوه شریفی‌نیا، آزاده صمدی و مرجانه گلچین از جمله هنرمندانی هستند که توسط هیات انتخاب برگزیده شده‌اند.
 
اما بنا به اعلام روابط عمومی «سه ستاره» احسان علیخانی امشب نیز از میان کاندیداها مهمانان حضوری خواهد داشت. یکی از این مهمانان مهراوه شریفی نیا است که به همراه آزیتا حاجیان به «سه ستاره» می‌آید. از سوی دیگر بهنوش بختیاری، آزاده صمدی، الناز حبیبی و مرجانه گلچین نیز از دیگر کاندیدهایی هستند که مهمان علیخانی خواهند شد.
 
«سه ستاره» با محوریت انتخاب برگزیدگان تلویزیون در سال 1394 هرشب حوالی 20 و چهل و پنج دقیقه روی آنتن شبکه سه سیما می رود. این برنامه با اجرا و تهیه کنندگی احسان علیخانی، هشت شب به صورت زنده کاندیداهای آثار و برنامه‌های تلویزیونی را اعلام می کند و قرار است در هشت بخش اصلی که شامل «مجری»، «برنامه‌های ورزش و سرگرمی»، «گزارشگران برنامه‌ای»، «مجموعه‌های داستانی و نمایشی»، «بازیگران مرد»، «بازیگران زن» و دو بخش جنبی متشکل از «ورزشکاران برتر زن و مرد» این کاندیدها به مردم معرفی بشوند تا مردم با ارسال نظراتشان به سامانه پیامکی برنامه برگزیده شان را معرفی کنند.
 
در نهایت در برنامه سال تحویل 95 با جمع‌بندی نتایج نظرسنجی در هر سه بخش، ستاره معرفی و تندیسش در حضور مهمانان مردمی که در استودیو حاضر هستند به او اهدا شود.
 
این برنامه عملکرد سیما را در حوزه‌های مختلف (بهترین مجری غیرورزشی، بهترین مجری و گزارشگر ورزشی، بهترین برنامه تلویزیونی، بهترین سریال، بهترین بازیگر مرد و زن و بهترین تیتراژ و موسیقی) با حضور کارشناسان از طیف های مختلف، زیر ذره‌بین و مورد ارزیابی قرار خواهد داد.



تصویر کمتر دیده شده از تولیت جدید آستان قدس رضوی + اینستاپست

اینستاگرام منتسب به رهبر معظم انقلاب تصویری قدیمی از ابراهیم رئیسی، تولیت جدید آستان قدس رضوی را منتشر کرده است.

در این پست آمده است: تصویر منتشر نشده از حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان مقدس رضوی در محضر رهبر معظم انقلاب در دهه 70 .

گفتنی است؛ ابراهیم رئیسی چند روز پیش از سوی مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.






منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار